Miliony użytkowników online na całym świecie, darczyńcy w ponad 100 krajach, 120 000 wolontariuszy i tylko 1 dzień Finału. Jak WOŚP dociera do tylu użytkowników jednocześnie? Jak prowadzić komunikację, by dotrzeć ze wszystkimi informacjami? Gdzie tkwi sukces finałowej komunikacji?
Dostosowany interfejs strony wosp.org.pl
W fundacji pracujemy nad tym, aby nasze strony nie tylko były piękne i kolorowe, ale przede wszystkim użyteczne. Stopniowo zmieniamy, testujemy nowe rozwiązania. Śledzimy ruch na naszych stronach i staramy się tak zarządzać architekturą oraz treściami, aby każdy znalazł odpowiedź na swoje pytania. W tym roku wdrożyliśmy nową stronę wpłacam.wosp.org.pl. Przed samym finałem na naszej stronie pojawiają się szybkie linki, które pomagają bezpośrednio przejść do najważniejszych informacji. Nowością w tym roku było stworzenie stanowiska dla osoby, która na bieżąco sprawdzała, jak rozchodzi się ruch po stronie i skąd przychodzi. Dzięki temu na bieżąco mogliśmy reagować na to co dzieje się w Internecie i wzmacniać komunikacje w ważnych dla nas tematach. Dbamy o to, aby również sztaby miały możliwość komunikacji w tym kanale, dlatego rok temu dla każdego Sztabu WOŚP została wdrożona indywidualna strona www. W tym roku ich szablony rozbudowaliśmy o kolejne moduły, dodając tym samym nowe funkcjonalności.
Jagoda Czerwiec, UX Designer, koordynator projektów specjalnych, Pokojowy Patrol
Całoroczny newsroom Centrum Prasowego WOŚP
Na pytanie, dlaczego powinniśmy stawiać nie tylko na media tradycyjne, ale przede wszystkim własne - odpowiem, powołując się na WOŚP. To przykład marki, która komunikacyjny „boom” ma dwa razy w roku (przy okazji Finału i festiwalu Pol’and’Rock). Przez pozostałe miesiące tego typu brand też dąży do podtrzymania zainteresowania sobą - do czego świetnie sprawdza się biuro prasowe, na którym znajdziemy nie tylko content o charakterze informacyjnym, ale też artykuły pokazujące, jak wygląda praca w fundacji na co dzień; gdzie trafiają pieniądze z puszek. Ostatnio znalazłam relację z debaty Senatu PR. Po prostu redakcja online tylko na rzecz marki. Podaję ten przykład zawsze, gdy ktoś zastanawia się, co jeszcze można publikować poza newsami firmowym
Magdalena Wosińska, Content Marketing Specialist, Prowly
Oczami WOŚP na lokalnych stronach sztabów
W tym roku skala transmisji była niesamowita! Zauważyliśmy, że nowa formuła i pomysł świetnie się sprawdziły. Zupełnie nas nie zdziwiło, że największe zainteresowanie widzów pojawiało się w chwilach, gdy naszymi gośćmi byli przedstawiciele gamerów czy toktokerów - będziemy się w tym kierunku rozwijać. Jak mogę to podsumować? Trzy pary prowadzących, 12 wejść na żywo, stream od 8:30 rano do 23:45… Ta transmisja to potężna maszyna, która z roku na rok cieszy się większym zainteresowaniem widzów. A po tym, co udało nam się w tym roku osiągnąć, wiemy już, że jesteśmy gotowi na największe możliwe wyzwania.
Karolina Rojek, Wydawca Kręcioła.TV
BOT WOŚP vs integracja z człowiekiem
Z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy współpracujemy już trzeci rok. Nasz chatcot, oparty o silnik sztucznej inteligencji wspomaga wolontariuszy, odpowiadając na najczęściej zadawane pytania padające na Facebooku. W dniu Finału taka pomoc szczególnie się przydaje, ponieważ wtedy mamy do czynienia z ponad dwoma tysiącami osób, oraz łącznie prawie pięcioma tysiącami wiadomości, tylko tego jednego dnia!"
Bartosz Dołęga, CEO, Catbots
Sztuczna inteligencja od Catbots wspiera WOŚP
Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy już od 26 lat wzbudza ogromne emocje. Miliony Polek i Polaków co roku angażują się w jedyną w swoim rodzaju letnią zadymę w środku zimy, tym samym wspierając zapoczątkowaną w 1993 roku przez Jurka Owsiaka. Choć cel cały czas po...
Czytaj więcej
Pushe w aplikacji WOŚP
CocoLab współpracuje z Fundacją od dawna, ale każdy rok to nowe wyzwania - zarówno w rozwoju aplikacji jak i komunikacji finałowych aktywności. Wspólnie pracujemy nad aplikacją po to, by Fundacja miała kolejną możliwość bycia blisko swoich odbiorców, by mieli oni mobilny kanał szybkiego i skutecznego kontaktu z Orkiestrą. Od tego jesteśmy. Wiemy, że WOŚP jest blisko swoich odbiorców, że jej społeczność jest bardzo silna i zaangażowana. Dlatego natychmiast reagujemy na wszelkie informacje o aplikacji, oceny w Appstore i GooglePlay, głosy w mediach społecznościowych. Jeśli możemy pomóc Fundacji w rozwoju kolejnego miejsca w sieci, w którym można szerzyć pozytywne emocje, dobro i wsparcie celów WOŚP - robimy to z największą przyjemnością.
Grzegorz Brożyna, CEO Cocolab.pl
SMSy
Komunikacja przy pomocy masowych sms jest niezbędnym elementem działania systemu obsługi sztabów oraz wolontariuszy. Informacje przesyłane tym kanałem usprawniają współpracę z wszystkimi zarejestrowanymi Sztabami, których każdego roku jest około 1700. Smsy pełnią także rolę weryfikacyjną podczas rejestracji i rozliczenia wolontariuszy co w znacznym stopniu usprawnia działanie całego systemu. Sprawne działanie całego systemu zapewniają nam dwie firmy SerwerSMS oraz Play, bez tego wsparcia cały proces związany z przeprowadzeniem zbiórki publicznej na tak szeroką skalę byłby zdecydowanie trudniejszy.
Michał Udałowski, Szef Działu Sztaby Fundacji WOŚP
Przy tej skali wydarzenia, szeroki przepływ informacji w czasie rzeczywistym i szybkość działania są dla nas kluczowe. Wiadomości SMS w komunikacji festiwalowej wykorzystujemy od wielu lat, ale dopiero gdy w 2013 r. nawiązaliśmy współpracę z Serwer SMS mogliśmy w pełni wykorzystać jej potencjał. Dziś jest to narzędzie komunikacji z grupą ponad 5 tys. osób pracującymi aż w 98 grupach zabezpieczających Festiwal. Tylko profesjonalne rozwiązania technologiczne pozwalają na uzyskanie wysokiej sprawności obiegu informacji.
Marcin Garczyński, koordynator wolontariatu Fundacji WOŚP
Podcast
W tym roku przy współpracy Fundacji i Earbone Media powstała pierwsza reporterska relacja z 28. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Warszawie, dostępna jako podcast na Spotify. W rolę małej dziennikarki wcieliła się 10-letnia Maja. Jej rozmówcami byli między innymi Grzegorz Turnau, Monika Olejnik, Małgorzata Rozenek-Majdan i Michał Figurski. Z 20-minutowego podcastu słuchacze mogą dowiedzieć się jak wyglądało finałowe studio, co motywuje ludzi do uczestnictwa, czym jest Pokojowy Patrol, czy co można było wylicytować podczas tegorocznych aukcji Allegro dla WOŚP. W dobrze przygotowanym podcaście można w interesujący i emocjonujący sposób, przekazać słuchaczowi wszystkie istotne dla organizacji czy autora informacje. W tym przypadku ogranicza nas tylko wyobraźnia, a spójność wypowiedzi i podtrzymanie zainteresowania jest kwestią stworzenia dobrego planu wypowiedzi. Wykorzystując podcasty organizacje pozarządowe mają w dzisiejszych czasach możliwość zwrócenia na siebie uwagi ludzi, którzy w codziennym pędzie nie mają na czytanie w Internecie.
Lokalne atrakcje w internetowych mapach
Kolejny 28. Finał WOŚP za nami. Wytężona praca zespołu technicznego Esri Polska oraz serwerów ArcGIS Online powoli zwalnia tempo. Nie odnotowano żadnych utrudnień i ani braku stabilności ArcGIS Online, pomimo zanotowanych nagłych szczytów wyświetleń poszczególnych map po publikacji linków w mediach społecznościowych Fundacji WOŚP lub publikacji adresu galerii map w telewizji. Mapy i wizualizacje 3D były dostępne i wyświetlane zarówno na komputerach, tabletach i smarfonach skalując samoczynnie wielkość wyświetlanych map do wielkości ekranu. Wśród najczęściej wyświetlanych map okazały się: Mapa biegów "Policz się z cukrzycą" oraz model 3D okolic Placu Bankowego i Placu Teatralnego. Mapy tylko w dniu Finału były wyświetlane kilkadziesiąt tysięcy razy. Natomiast przed samym 28. Finałem WOŚP największą pracę serwery ArcGIS Online poświęcały na przypisywanie współrzędnych geograficznych adresom pocztowym (proces geokodowania), które wykonano ponad 300 000 razy. Galeria map pod adresem www.esri.pl/wosp będzie nadal dostępna publicznie. Teraz czeka nas chwila odpoczynku i już za niedługo ruszamy z przygotowaniami do 26. Pol'and'Rock Festival. Do zobaczenia na mapie!