• Press Kit
Sztuczna inteligencja od Catbots wspiera WOŚP

Kopiuj tekst

Sztuczna inteligencja od Catbots wspiera WOŚP

Opublikowany

Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy już od 26 lat wzbudza ogromne emocje. Miliony Polek i Polaków co roku angażują się w jedyną w swoim rodzaju letnią zadymę w środku zimy, tym samym wspierając zapoczątkowaną w 1993 roku przez Jurka Owsiaka. Choć cel cały czas pozostaje ten sam, na przestrzeni 26 lat grania Orkiestry Finały WOŚP zmieniły się niemal nie do poznania. Początkowo spontaniczna akcja zbiórki pieniędzy, na ulicach miast i miasteczek całej Polski, jest dziś obejmującą cały świat ogromną machiną, która dzięki wszechobecnemu internetowi zyskała zupełnie nowe oblicze. Dziś oprócz klasycznej zbiórki prowadzonej przez wolontariuszy, Finały WOŚP wspierać można również wysyłając specjalnego SMS-a, wpłacając pieniądze online a nawet licytując przedmioty wystawione na aukcje internetowe przez użytkowników na całym świecie. Rozwój nowych technologii, w połączniu z ogromnym zaufaniem jakim cieszy się Orkiestra, przekłada się bezpośrednio na rekordowy wynik akcji. Jednak ponad 100 milionów PLN na koncie Fundacji WOŚP to nie jedyny rekord jaki został pobity podczas 25. Finału WOŚP. W ubiegłym roku profil Orkiestry na Facebooku otrzymał w czasie Finału największą liczbę wiadomości, jaką kiedykolwiek odnotowano w historii Fundacji.

Każdy Finał to tysiące wiadomości od naszych internetowych przyjaciół. Mimo najszczerszych chęci, nie jesteśmy w stanie od razu odpisać na każdą wiadomość i każde pytanie z ich strony. Dlatego bot przygotowany przez Catbots jest dla nas fantastycznym rozwiązaniem, ponieważ natychmiast pomaga użytkownikom w ich najczęstszych problemach.

Anna Orzech, specjalistka ds. komunikacji w Internecie Fundacji WOŚP

Wychodząc naprzeciw potrzebie poradzenia sobie z stale rosnącą liczbą wiadomości, które w dniu Finału WOŚP napływają na facebookowy profil Fundacji, powstał specjalny chatbot, dzięki któremu już na wstępie, ogromna liczba użytkowników otrzymuje wyczerpującą odpowiedź na nurtujące ich pytania. Wyposażony w dwa interfejsy – zarówno graficzy, jak i tekstowy – bot, jest nie tylko przyjemny dla oka, ale również niezwykle precyzyjny. Interfejs graficzny przygotowanego przez Catbots wirtualnego asystenta, składa się z kart wypełnionych pytaniami najczęściej zadawanymi przez użytkowników. Dzięki skonstruowaniu chatbota na wzór aplikacji, jego obsługa jest przyjemna i niezwykle intuicyjna. Silnik sztucznej inteligencji, na którym oparta jest tekstowa część interfejsu, nie tylko pozwala zrozumieć botowi zdania wpisywane przez użytkowników, ale również umożliwia odnalezienie kontekstu zadanego pytania, tym samym pozwalając na poprawne dopasowanie odpowiedzi.

Nawet najbardziej zaawansowany technologicznie bot nigdy w pełni nie zastąpi jednak człowieka. By ułatwić pracę i tak już zapracowanemu w związku z 26. Finałem zespołowi WOŚP, chatbot wyposażony został w zaawansowany system ticketowy, dzięki któremu pytania, na które bot z różnych względów nie był w stanie odpowiedzieć chatbot, są natychmiast wyłapywane i przekazywane zespołowi Fundacji odpowiedzialnemu za komunikację w Internecie. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest to, że w większości przypadków odpowiedź na pytanie użytkownika jest udzielana natychmiastowo, bez potrzeby angażowania człowieka, dzięki czemu zespół WOŚP odpowiada w większości na złożone pytania, nie musząc poświęcać tyle czasu na te powtarzające się.

Współpraca z WOŚP to wielki zaszczyt, ale też odpowiedzialność. Tworząc tego chatbota zależało nam na niezawodności oraz tym, żeby jak najbardziej odciążyć wolontariuszy, a każdy piszący do fundacji uzyskał odpowiedź jak najszybciej. Specjalny system wyłapuje między innymi sytuacje zagrożenia np. kradzież puszki, od razu kierując sprawę do wolontariusza w sztabie, który może udzielić pomocy. Nie wyobrażamy sobie by chatbot w dniu Finału przestał odpowiadać.

Bartosz Dołęga, CEO Catbots

Przygotowany chatbot jest rozwiązaniem dedykowanym specjalnie Fundacji WOŚP - całość oprogramowania została stworzona i jest utrzymywana przez zespół Catbots. Zrezygnowano z gotowych narzędzi, opartych na notorycznie przeciążonych serwerach platform oferujących tworzenie chatbotów, dzięki czemu bot Orkiestry działa bez zbędnych przerw technicznych, które w wypadku innych rozwiązań są na porządku dziennym.

Zespół Catbots, podobnie jak my, to entuzjaści nowych technologii i wspierania za ich pomocą komunikacji, dlatego cieszymy się, że w tym roku razem z nami kwestuje także ten facebookowy robot

Anna Orzech, specjalistka ds. komunikacji w Internecie Fundacji WOŚP

catbots.gif

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Dobro wraca! 26. Finał WOŚP oczami internautów

temu

Na koncie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest już ponad 81 milionów złotych. Osiągnięta została więc kwota deklarowana na koniec Finału - tego czy w tym roku także udało się przekroczyć granicę stu milionów dowiemy się 8. marca, na specjalnej konferencji prasowej.
„Sztuka Dobro Czynna” – Obraz, który powstał z komentarzy Internetowych o WOŚP

temu

Akcja „Sztuka Dobro Czynna” udowadnia, że dobro ma większą moc niż hejt! W ramach projektu przez rok zbierano internetowe komentarze na temat WOŚP. Te nieprzychylne maszyna, dzięki specjalnemu algorytmowi, przetworzyła w dzieło sztuki. Środki ze sprzedaży obrazu trafią do Wielkiej Orkiestry.
To ostatni dzień, aby wpłacić na cel 26. Finału!

temu

Finał już za nami, my liczymy pieniądze, które z dnia na dzień spływają na nasze konto. To wszystko dzięki Wam i Waszej wielkiej hojności. Dziś, czyli 31.01 upływa ostatni dzień zbiórki na rzecz 26. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym roku naszym celem jest wyrównanie szans w leczeniu noworodków.
Wyjątkowa wystawa w Łazienkach Królewskich "Rekord już jest!"

temu

Po raz kolejny zapraszamy Was do Muzeum Łazienki Królewskie, gdzie od 8 do 26 stycznia zobaczycie naszą wyjątkową wystawę zatytułowaną "Rekord już jest!". Na fotografiach w Galerii Plenerowej przy Al. Ujazdowskich w Warszawie zobaczycie wybrane zdjęcia dokumentujące nasz

Atman zadba o łączność i dostępność danych podczas Finału WOŚP

Kilkanaście mln widzów, 156 mln odsłon, 750 tys. unikalnych użytkowników – ubiegłoroczne statystyki Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy robią wrażenie. Usługi Atmana zapewniły wówczas nieprzerwaną i bezpieczną łączność z internautami i telewidzami. Również w tym roku za dostarczenie łączy internetowych do studia i zapewnienie szybkiego dostępu do stron WWW Fundacji podczas Wielkiego Finału będzie odpowiadał Atman.