Już w najbliższą niedzielę, 12 stycznia Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagra na całym świecie dla dziecięcej medycyny zabiegowej. Po raz kolejny umiejętnie wykorzystując szereg dostępnych na rynku technologii, WOŚP pokazuje, że w content marketingu nie ma sobie równych. Większość osób styczniowy Finał kojarzy z Jurkiem Owsiakiem. Fundacja WOŚP to jednak kilkadziesiąt osób, które przez cały rok działają by zbiórka była nie tylko perfekcyjnie zaplanowana i zorganizowana, ale także zakomunikowana. Dział komunikacji Fundacji WOŚP stawia sobie za cel, by o Finale było głośno na każdej platformie, by wszyscy, którzy szukają informacji o celu lub możliwości wsparcia - wiedzieli, jak można się zaangażować.
Interaktywne mapy
Dane przestrzenne i mapy są wykorzystywane już na etapie zgłaszania do Fundacji wolontariuszy, sztabów i wydarzeń towarzyszących. Zarejestrowane przez WOŚP sztaby i wydarzenia towarzyszące (w tym kilkadziesiąt biegów "Policz się z cukrzycą") w chwili rejestracji uzyskują współrzędne geograficzne, co w dalszych krokach służy do tworzenia map pokazujących ich rozmieszczenie w skali całego glob. W tym roku nowością jest znacznie bogatsze wykorzystanie wizualizacji trójwymiarowych, które jeszcze lepiej pomogą zrozumieć jak okolice Placu Bankowego i Placu Teatralnego będą wyglądały w trakcie 28. Finału. Wykorzystujemy system ArcGIS Online, udostępniający mapy poprzez chmurę serwerów. Dzięki takiemu rozwiązaniu, nigdy nie zdarzyło się, aby serwery nie były w stanie obsłużyć ruchu internetowego bowiem wraz z nagłym wzrostem liczby zapytań o wyświetlenie map automatycznie wzrasta liczba serwerów obsługujących zapytania. Taka funkcjonalność przy obsłudze wydarzenia o takiej skali jak Finał WOŚP okazuje się wielce konieczna i sprawdzona dzięki 6-cio letniemu doświadczeniu współpracy Fundacji WOŚP i firmy Esri Polska.
Robert Jędrzejczak, Menadżer ds. Klientów Kluczowych
Moblina apka na 5 plus
2. Personalizacja - aplikacja nie tylko umożliwia, ale też zachęca do przelewania datków - oferuje bezpośrednie podziękowania w formie krótkiego, spersonalizowanego nagrania Jurka Owsiaka.
3. Aplikacja na 5 plus - co roku aplikacja WOŚP otrzymuje niemal najwyższą ocenę w sklepach AppStore i GooglePlay.
Jesteśmy dumni, ponieważ aplikacja finałowa to zawsze jedna z najwyżej ocenianych w historii apek w sklepach AppStore i GooglePlay. W ubiegłym roku 1, 5k ocen i 5 gwiazdek. Stworzyliśmy aplikację realnie wspierającą cele NGO. Umożliwiamy pomaganie Orkiestrze tym osobom, które dotąd nie miały takiej możliwości (np. mieszkają/przebywają za granicą, ich stan zdrowia nie pozwala na opuszczenie mieszkania, itp.). Ponadto nasz quiz to świetne narzędzie systematyzujące wiedzę i promujące transparentność Orkiestry, jednocześnie kreujące pozytywne doświadczenie w kontakcie z marką.
Grzegorz Brożyna, CEO Cocolab.pl
iWolontariusz i eSztab, czyli WOŚP w Internecie
Partnerstwo firmy Mastercard umożliwia nam rozwój – eSkarbonki, iWolontariusz, eSztab to narzędzia, które ułatwiają pracę tysiącom zaangażowanych w Finał WOŚP wolontariuszy. Ich zadowolenie wraca do nas w postaci fantastycznej, pozytywnej energii zaangażowanych ludzi, którzy zupełnie oddolnie, sami z siebie i bez jakichkolwiek nakazów budują swój lokalny Finał WOŚP.
Jerzy Owsiak, Prezes Zarządu Fundacji WOŚP
Indywidualne podziękowania Vintom
Przekaż darowiznę online, aby otrzymać spersonalizowane wideo z podziękowaniami od Jerzego Owsiaka!
W tym roku Vintom - polska firma z branży wideo technologii - ponownie współpracuje z WOŚP aby dostarczyć zindywidualizowane filmy z podziękowaniami wszystkim, którzy przekażą darowiznę online.W ubiegłym roku stronę ze spersonalizowanym filmem z podziękowaniami od Jerzeg...
Czytaj więcej
Angażujące triki na TikToku
W tym roku WOŚP już kolejny raz gra również na TikToku! Jesteśmy z tego niezwykle dumni i z tej okazji na aplikacji dostępne są 2 oficjalne hashtagi: #wosp2020 i #jestemwolontariuszem wraz ze stickerem serca WOŚP! Polska społeczność TikTok chętnie i aktywnie wspiera fundacje, a do samego finału osobiście dołączają najpopularniejsi Twórcy! Tylko zeszłoroczne filmy pod hashtagiem dla WOŚP osiągnęły ponad 18M wyświetleń, liczymy na jeszcze większe sukcesy w tym roku! TikTok szturmem zdobywa serca użytkowników na całym świecie, bijąc rekordy popularności! Jest nam niezwykle miło, że aplikacja pozwala każdemu dzielić się wyobraźnią i pięknymi chwilami, dając w zamian autentyczną, inspirującą radość oraz możliwość wspierania tak wspaniałych akcji jak WOŚP! Czekamy również na Ciebie!”
Maciej Burzyński, Tik Tok
Fundacja WOŚP(@wosp) on TikTok: Wiecie, że na TikToku znajdziecie nasz sticker? Czekamy na Wasze filmiki! Używajcie #wosp2020 #wośp #tiktokdlawośp2020 #jestemwolontariuszem
Fundacja WOŚP(@wosp) has created a short video on TikTok with music WOŚP. Wiecie, że na TikToku znajdziecie nasz sticker? Czekamy na Wasze filmiki! Używajcie #wosp2020 #wośp #tiktokdlawośp2020 #jestemwolontariuszem
Czytaj więcej
Efekty specjalne Instagrama i Facebooka
➧ JestemWolontariuszemWOSP
➧ JestemWolontariuszka
➧ DzialamwSztabie
➧ DzialamwSztabie2.
Efekt Augmented Reality (AR) stworzony na 28. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy funkcjonuje bezpośrednio w aplikacjach Facebook i Instagram. Nie potrzeba tu żadnych drogich gogli, żadnego specjalistycznego oprogramowania - żeby wesprzeć Finał WOŚP z pomocą rozszerzonej rzeczywistości wystarczy smartfon z aktualnymi wersjami tych apek.
Jan Ożarowski, LensThat
Transmisje WOŚP crosspostowane na całym świecie
Transmisja internetowa to nie tylko przesyłanie sygnału telewizyjnego do internetu, to osobne wejścia online, prowadzący, scenariusz. To zupełnie inna forma kontaktu z widzem. Tu główny nacisk stawiamy na interakcję i rozmowę. Na czacie, który jest obok transmisji cały czas są nasi moderatorzy - rozmawiają z widzami, pytają ich o zdanie, animują, prowadzą konkursy - wszystko dzieje się na żywo. Transmisja internetowa jest interaktywna i pełna niespodzianek. W tym roku będziemy realizować ją przez cały dzień, zaprosiliśmy do niej gwiazdy, youtuberów, tiktokerów, gamerów - to zupełnie nowe obszary, w których pojawia się WOŚP. Ale w tej transmisji nie zabraknie też ważnych tematów medycznych, które są kluczowe dla Fundacji. Jednym słowem jest to wielki eksperyment, którego nie możemy się już doczekać.
Karolina Rojek, Wydawca Kręcioła.TV
Wszystko pod kontrolą, czyli monitoring Internetu
Monitoring internetu w działaniach Fundacji WOŚP jest kluczowym narzędziem. Za jego pomocą nie tylko sprawdzamy, w jaki sposób postrzegana jest Orkiestra, jak zmienia się to na przestrzeni lat, ale także sprawdzamy, które tematy są dla Polaków najważniejszego, czego chcieliby o nas wiedzieć więcej. Monitoring internetu to dla nas także narzędzie, które używamy w zarządzaniu bezpieczeństwem. Od 9 lat korzystamy z dwóch najbardziej zaawansowanych na rynku narzędzi - SentiOne i Brand24. Nasz zespół dwa razy w roku przechodzi specjalne szkolenia i zwiększa swoje umiejętności korzystania z narzędzie i analizowania zebranych danych.
Anna Jadwiga Orzech, Digital Marketing Manager Fundacji WOŚP