Na 20 dni przed 29. Finałem WOŚP padł rekord wpłat do eSkarbonki. Aktualnie zebrana kwota przekroczyła 1 000 000 zł. To ponad 400 000 zł więcej niż wynosiła łączna wartość wszystkich wpłat do eSkarbonki w 2020 r. eSkarbonka to cyfrowe rozwiązanie do przekazywania i zbierania datków na rzecz WOŚP bez wychodzenia z domu, co jest szczególnie ważne w aktualnej sytuacji.
Ani przez sekundę nie zwątpiliśmy w siłę Orkiestry, którą są nasi wolontariusze i darczyńcy. Tempo zbiórki jednak zaskakuje nas wszystkich. Na ponad trzy tygodnie przed finałem zebrana do eSkarbonki kwota napawa nas optymizmem, że także w tym roku wesprzemy najbardziej potrzebujące oddziały sprzętem, który jest niezbędny dla ratowania zdrowia i życia Polaków. Dziękuję Wam wszystkim i gorąco zachęcam do dalszego, wspólnego grania z Orkiestrą
komentuje Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP.
To dla nas wielka radość, widzieć tak szybko zapełniającą się eSkarbonkę i tak wielu pomagających. Wszyscy odczuliśmy, jak dziwny był rok 2020, i chyba bardziej niż kiedykolwiek wcześniej rozumiemy, jaką siłę ma nasza wrażliwość, empatia i chęć niesienia pomocy. Cieszymy się, że wraz z Fundacją WOŚP możemy włączyć się w to wielkie pomaganie, a do tego sprawić wszystkim fanom muzyki odrobinę radości. Każdy, kto zdecyduje się dorzucić do eSkarbonki wybierając opcję „płatność kartą”, dostanie szansę zagłosowania na piosenkę, która zagrana zostanie w dniu Finału ze sceny w studio głównym, zaraz po Światełku do Nieba, a posłuchać jej będzie można podczas telewizyjnej i internetowej transmisji. Zachęcamy do zabawy i pomagania, przed nami kolejne rekordy do pobicia!
powiedział Jerzy Hołub, dyrektor ds. marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.
Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to ciesząca się największym zaufaniem społecznym organizacja pozarządowa w Polsce. Założona została w 1993 roku i od tego czasu co roku, w drugą niedzielę stycznia, organizuje zbiórkę pieniędzy, która nazywa się Finałem WOŚP. Za zebrane środki Fundacja WOŚP kupuje i przekazuje w darze szpitalom dziecięcym w Polsce najnowocześniejszy sprzęt medyczny. Dziś sprzęt zakupiony przez WOŚP jest podstawą nowoczesnego wyposażenia wszystkich szpitali, w których leczy się dzieci w Polsce. W ciągu poprzednich 28 Finałów WOŚP Orkiestra zebrała i przekazała na wsparcie polskiej medycyny sumę ponad 1,3 miliarda PLN.
29. Finał WOŚP odbędzie się 31 stycznia 2021 roku. W zbiórkę, która dedykowana będzie wsparciu dla laryngologii, otolaryngologii i diagnostyce głowy, włączy się 120 tys. wolontariuszy, zarejestrowanych w Sztabach na całym świecie. Zbiórka realizowana będzie również przy wykorzystaniu kanałów elektronicznych. Kweście towarzyszyć będą wydarzenia organizowane przez lokalne Sztaby, a także 15. bieg “Policz się z cukrzycą”, który realizowany będzie w formie wirtualnej. W Warszawie centrum wydarzeń stanowić będzie studio telewizyjne na Placu Defilad, w którym odbędą się koncerty m.in. zespołu Dżem, Voo Voo, Kwiat Jabłoni i Piersi. Transmisja internetowa wydarzenia rozpocznie się w sobotę (30 stycznia) o godz. 21:00 i potrwa nieprzerwanie 27 godzin.
O Mastercard: Mastercard jest globalną firmą technologiczną działającą w obszarze płatności. Wprowadzamy innowacje, dzięki którym transakcje są bezpieczniejsze, prostsze i bardziej inteligentne. W efekcie włączamy się w rozwój cyfrowej gospodarki, która wyrównuje szanse i przynosi korzyści wszystkim. Dzięki bezpiecznemu wykorzystaniu danych oraz możliwościom naszej sieci, usługi i rozwiązania Mastercard pomagają konsumentom, instytucjom finansowym, przedsiębiorstwom i sektorowi publicznemu wykorzystać w pełni swój potencjał. Łącząc siecią Mastercard ponad 210 krajów i terytoriów, realizujemy wizję zrównoważonego świata, który otwiera przed każdym wyjątkowe, bezcenne możliwości. Dowiedz się więcej o tym, jak nasze innowacje wpływają na świat i włącz się do rozmowy na Twitterze @MastercardPL, na profilu firmy na LinkedIn oraz w Centrum Prasowym Mastercard.
Kontakt dla mediów
Fundacja WOŚP:
Anna Orzech - Rzecznik Prasowy WOŚP
T. +48 22 852 32 14
rzecznik@wosp.org.pl
Mastercard:
Anna Marciniak - Communications Director
Tel. +48 (22) 526 12 60
Anna_Marciniak@mastercard.com
Agencja Solski Communications Zespół Mastercard
Tel. +48 (22) 242 86 29, -26, -35
mastercard@solskipr.pl