Tylko do końca czerwca 2020 roku Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zebrała ponad 210 mln PLN, wykorzystując w dużej mierze nowe technologie, tj. zbiórki internetowe, SMSy czy aplikacje. Wynik ten jest sumą 28. Finału WOŚP, który zakończył się ogłoszeniem kolejnej rekordowej kwoty i Funduszu Interwencyjnego uruchomionego na rzecz walki z wirusem Covid-19. Po raz kolejny dział komunikacji WOŚP pokazał, jak wykorzystać nowe technologie do skutecznej komunikacji i angażowania użytkowników, tym razem w kontekście content marketingu i fundraisingu.
O Finale myślimy przez cały rok. Pomysły i plany pojawiają się już po jego zakończeniu. Aktualnie analizujemy wszystko, co się wydarzyło, przeglądamy statystyki i robimy raporty. Dzięki temu dowiadujemy się, na które narzędzia i elementy powinniśmy zwrócić szczególną uwagę w przyszłym roku.
Anna Jadwiga Orzech, Digital Marketing Manager Fundacji WOŚP
Znaczenie badań w fundraisingu
Wykresy przedstawiają wyniki badań przeprowadzonych przez IQS, Różnica istotna statystycznie XII.2018 vs III.2019
Własna zbiórka na Facebooku
Dążymy do tego, aby narzędzia Facebooka łączyły ludzi wokół ważnych dla nich spraw i inicjatyw. Strony i Grupy na Facebooku umożliwiają organizacjom pozarządowym mobilizować społeczności w celu pokonywania wspólnych wyzwań, podczas gdy Zbiórki oraz przycisk Przekaż datek ułatwiają ludziom wspieranie spraw, które są im bliskie. Widzimy, że popularność tych narzędzi nieustannie rośnie – od momentu uruchomienia w 2015 roku, na całym świecie udało się zebrać za już ponad trzy miliardy dolarów! Bardzo nas cieszy, że polskie organizacje dobroczynne, takie jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, bardzo skutecznie wykorzystują nasze produkty w celu niesienia pomocy.
Jakub Turowski, Szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce i krajach bałtyckich.
eSkarbonka iWolontariusza
Gramy z Orkiestrą ósmy rok z rzędu i po raz kolejny udało się nam pobić zeszłoroczny rekord. Cyfrowe narzędzia, takie jak eSkarbonka, eSztab czy iWolontariusz, akcja na Twiterze czy nasz sztab, w ramach którego na ulicach Warszawy kwestowali pracownicy biura Mastercard, to nie tylko sposoby na wymierną pomoc. Każde z tych działań niesie ze sobą również bezcenne emocje związane z pomaganiem, budowaniem więzi, tworzeniem wspólnoty. I to daje nam największą radość – że jesteśmy częścią tej wyjątkowej inicjatywy. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w tegoroczną zbiórkę!
Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe
Światełko do nieba na Zrzutka.pl
Tym razem udało nam się zebrać ponad 200 000 PLN! Ten wynik udało się osiągnąć dzięki wpłatom ponad 6 500 osób oraz zaangażowaniu partnerów - PayU, Kwejk.pl, OptAd360 - którym przy okazji bardzo dziękujemy. Pomaganie przez zrzutka.pl jest bardzo wygodne - nie trzeba nawet wychodzić z domu, aby przekazać datek. To również przydatne rozwiązanie dla osób, które zwyczajnie nie mają możliwości fizycznie pojawić się na Finale Orkiestry. Zrzutka.pl gra z Orkiestrą od 2016 roku, a łącznie dla WOŚP zebraliśmy ponad 600 000 PLN! Bardzo cenimy sobie również pomoc samej Fundacji WOŚP przy zakładaniu Wirtualnego Sztabu i organizacji naszych 'Zrzutek dla WOŚP' - w tym roku bardzo ciekawym elementem były imienne, spersonalizowane podziękowania od Jurka Owsiaka, które otrzymywał każdy wpłacający na zrzutkę - rewelacyjny pomysł, który dodatkowo zmotywował do wpłaty wiele osób!
Dorian Turkiewicz, Zrzutka.pl
Wirtualne serce Wspieram.to
Wirtualne Serce WOŚP to formuła która pozwala nie tylko wesprzeć najpiękniejsze wydarzenie społeczne w Polsce, ale też pokazuje namacalnie siłę i moc współpracy. Ta właśnie te elementy napędzają wielkie, żyjące serce dobroczynności Internetu. Jesteśmy szczęśliwi i dumni mogąc tworzyć ten projekt z WOŚP już 7 lat❤️
Marcin Konrad Galicki, Wspieram.to
Allegro dla WOŚP
Od wielu lat Allegro udostępnia narzędzia do prowadzenia działań charytatywnych, angażując w nie miliony Polaków. W obliczu pandemii Allegro stworzyło kompleksowy program wsparcia polskiej opieki zdrowotnej, wykorzystując również ogromne doświadczenie w tej dziedzinie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, z którą współpracuje od wielu lat.
Krzysztof Śpiewek, Allegro
WOŚPoznawca wspiera w aplikacji
Okazuje się, że z roku na rok, użytkownicy coraz chętniej chcą wspierać Fundacje, poprzez wpłaty przez telefon. Apka odpowiada na tę potrzebę i pozwala im w łatwy, bezpieczny i co najważniejszy szybki sposób, przelać pieniądze na konto WOŚP. Tylko w zeszłym roku dzięki apce pozyskaliśmy 255 786 PLN.
Grzegorz Brożyna, CEO, Cocolab.pl
Wysłane SERCE SMS-em
Cieszę się, że wsparcie zespołu SerwerSMS.pl, jest stałym elementem wpisanym w działania WOŚP. Ilość wysłanych wiadomości, jak co roku daje doskonałe wyniki liczone w kilku milionach PLN, dlatego mamy podwójną satysfakcję. Najważniejsza jest możliwość skutecznego usprawnienia zbiórki w mobilnym kanale komunikacji, dzięki temu praktycznie każdy może bez wychodzenia z domu lub instalacji dodatkowego oprogramowania wesprzeć Fundację wysyłając SMS. Z drugiej strony wyniki tych działań pokazują nam doskonale trendy i niesłabnącą siłę komunikacji SMS, którą zajmujemy się na co dzień. Można powiedzieć, że dzięki swojej uniwersalności SMS przeżywa kolejną falę popularności. Jesteśmy dumni, że możemy skutecznie wpierać Fundację i czekamy na kolejny Finał!
Daniel Zawiliński, Managing Director, Serwer SMS
WOŚP docenił swoich darczyńców
W dniu 28. Finału WOŚP ponad 400 000 darczyńców otrzymało spersonalizowane podziękowania od Jurka Owsiaka. O godzinie 20:00 co minutę tworzyło się ponad 1 000 unikalnych spersonalizowanych filmów. Aż 17 000 darczyńców udostępniło swoje podziękowania na Facebooku, jest to o 40% więcej niż przed rokiem. Indywidualne wideo od Jurka Owsiaka wywołały lawinę pozytywnych komentarzy w mediach. Zwiększone zainteresowaniem jest wynikiem funkcji shareowania, dzięki której więcej osób mogło dowiedzieć się o wideo, a tym samym wesprzeć Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy w ten oryginalny sposób.
Szymon Pawlica, CEO&Co-founder, Vintom
Cieszymy się, że nasz pomysł podziękowania wszystkim wpłacającym spotyka się z tak dużym zainteresowaniem. To dla nas zawsze bardzo ważne, by docenić dobrym słowem każdego, kto razem z nami zmienia oblicze polskiej medycyny dziecięcej
Jurek Owsiak, Prezes Zarządu Fundacji WOŚP.