Działając w duchu społecznego zaangażowania marki, Lavazza, znana włoska firma kawowa, kontynuuje nawiązaną w 2021 roku współpracę z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy i zaplanowała szereg aktywności związanych z zaangażowaniem w 30. Finał WOŚP. W tym roku Orkiestra gra dla zapewnienia najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci.
To będzie naprawdę wyjątkowy Finał. Już 30. raz z niezmienną energią działamy na rzecz poprawy jakości ochrony zdrowia w Polsce. Cieszymy się, ze Lavazza ponownie gra z nami.” - mówi Jurek Owsiak, Prezes Zarządu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Mamy kolejny wspólny cel, zagrajmy razem i pomóżmy dzieciakom przejrzeć na oczy!”
Jurek Owsiak, Prezes Zarządu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
O WOŚP
Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to ciesząca się największym zaufaniem społecznym organizacja w Polsce. Założona została w 1993 roku i od tego czasu co roku, w styczniu, organizuje zbiórkę pieniędzy, która nazywa się Finałem WOŚP. Za zebrane środki Fundacja WOŚP kupuje i przekazuje w darze szpitalom dziecięcym w Polsce najnowocześniejszy sprzęt medyczny. Od początku swojej działalności Fundacja zebrała na wsparcie polskiej medycyny sumę ponad 1,5 mld PLN i kupiła ponad 67 tys. urządzeń.
30. Finał WOŚP odbędzie się 30 stycznia 2022 roku. Celem zbiórki jest zapewnienie najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u dzieci. W akcję angażuje się ponad 1600 Sztabów, w tym blisko 100 Sztabów zagranicznych w 29 krajach. Cel Finału wspierać można m.in. dorzucając się do puszek wolontariuszy lub Sztabowych Puszek Stacjonarnych bądź wykorzystując rozmaite formy wpłat w kanałach elektronicznych. Kweście towarzyszy 16. Bieg „Policz się z cukrzycą”. W Warszawie centrum wydarzeń stanowiło będzie studio telewizyjne oraz scena koncertowa w sąsiedztwie Pałacu Kultury i Nauki. W planie są koncerty m.in. zespołów Dżem, happysad, IRA, Kwiat Jabłoni, De Mono, LemON, Sorry Boys oraz Piotra Bukartyka.
Informacje o Grupie Lavazza
Założona w Turynie w 1985 roku włoska firma, od czterech pokoleń należy do rodziny Lavazza. Jako jeden z najważniejszych producentów kawy na świecie, Grupa działa obecnie poprzez sieć oddziałów i dystrybutorów w ponad 140 krajach, 70% swoich przychodów generując poza granicami Włoch. Lavazza zatrudnia łącznie ponad 4000 osób, a w 2019 r. jej obrót wyniósł 2,2 mld EUR. Jest jedną ze 100 najbardziej prestiżowych międzynarodowych marek według Reputation Institute, zajmuje dziewiąte miejsce
na świecie w dziedzinie odpowiedzialności biznesu w globalnym rankingu CR RepTrak 2019, osiągając również pierwsze miejsce w sektorze żywności i napojów oraz wśród firm włoskich.
Już na początku swego istnienia Lavazza opracowała koncepcję tworzenia mieszanek (blendów), czyli łączenia różnych rodzajów kawy z różnych regionów geograficznych, i nadal jest to cecha wyróżniająca większość jej produktów. Firma ma też 30 lat doświadczenia w produkcji i sprzedaży kawy porcjowanej i systemów do jej parzenia. To pierwsza włoska marka, która zaczęła oferować kapsułkowe systemy espresso. Lavazza działa we wszystkich segmentach biznesowych — ma w swojej ofercie produkty do domu, kawiarni i punktów usługowych oraz biur. Zawsze koncentruje się przy tym na innowacyjnych technologiach i systemach konsumpcji.
Lavazza zwiększa świadomość swojej marki w skali globalnej m.in. poprzez ważne projekty partnerskie, ściśle związane z jej strategią internacjonalizacji. W świecie sportu jest obecna na turniejach tenisowych Wielkiego Szlema, w świecie sztuki współpracuje natomiast z prestiżowymi muzeami, takimi jak Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku oraz Państwowe Muzeum Ermitażu w Petersburgu.
W skład Grupy Lavazza wchodzą liczne spółki, w tym francuskie Carte Noire i ESP (przejęte odpowiednio w 2016 i 2017 r.), duńska Merrild (2015), amerykańska Kicking Horse Coffee (2017), włoska Nims (2017) i australijska Blue Pod Coffee Co (2018). Po sfinalizowaniu przejęcia pod koniec 2018 r. utworzono jednostkę biznesową Lavazza Professional, która obejmuje popularne systemy dostarczania kawy do biur (OCS) i automaty sprzedające Flavia i Klix.
Aleksandra Rutkowska p.o. Rzecznika Prasowego WOŚP, e-mail rzecznik@wosp.org.pl, tel. +48 22 852 32 14
Agata Grzelczyk Solski Comunications Sp. z o.o.,e-mail: agrzelczyk@solskipr.pl, tel. 696 834 80
Iwona Nawrocka – Kilinowska Solski Comunications Sp. z o.o., e-mail: inawrocka@solskipr.pl, tel. 695 399 965