Organizacja wydarzeń w pandemii to wyzwanie, z którym zmaga się cała branża eventowa. Fundacja WOŚP w ciągu ostatnich miesięcy przygotowała 29. Finał, który obejrzało 1,3 mln osób. Dlatego WOŚP dzieli się wiedzą i przedstawia 7 składników dobrej transmisji telewizyjnej.
Krok 1: Koncept - co i jak chcemy pokazać?
- część publicystyczną (rozmowy i opowieści, które prowadził Jurek oraz nasi prowadzący transmisję internetową)
- część koncertową (poświęcona występom zespołów i artystów, które odbywały się na dwóch scenach)
Nocną część transmisji poświęciliśmy wspomnieniom muzycznym z poprzednich Finałów, ale także rozmowom z naszymi odbiorcami i odliczaniu do oficjalnego rozpoczęcia.
Jacek Stachera odpowiedzialny za produkcję telewizyjną 29. Finału WOŚP
Krok 2: Budowa technologii
Kamerzysta 29. Finału WOŚP, fot, Michał Kwaśniewski
W przypadku Finału ostatecznie wykorzystano dwa duże wozy do transmisji telewizyjnych live. Jeden do realizacji programów TVN, TTV, programu internetowego oraz obsługi wszystkich dodatkowych wejść telewizyjnych, drugi do realizacji koncertów. Wozy były ze sobą połączone, tak więc łącznie pracowały 24 kamery wraz z ekipą, która liczyła ponad 200 osób, reżyserka na Augustówce z pełną obsługą techniczną oraz 7 wozów satelitarnych w miastach w całej Polsce.
Jacek Stachera odpowiedzialny za produkcję telewizyjną 29. Finału WOŚP
Krok 3: Materiały - animacja, oprawy graficzne, materiały wideo
Ustalenia Jacka Stachery przed transmisją 29. Finału WOŚP, Marcin Zieliński
Krok 4: Odprawa dla realizatorów i techników
Krok 5: Próby
Paulina Romulewicz i Alicja Ostrowska - kierowniczki planu 29. Finału WOŚP, Michał Kwaśniewski
To prawie ostateczna weryfikacja wszystkich najważniejszych pomysłów i możliwości ich zrealizowania. Zawsze próbujemy najbardziej newralgiczne momenty, żeby wyłapać wszystkie możliwe niedogodności i zapobiec wszystkim ewentualnym niepowodzeniom.
Jacek Stachera odpowiedzialny za produkcję 29. Finału WOŚP