Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy została uznana Marką Godną Zaufania 2020 w kategorii: Fundacja. Badanie przeprowadzone wśród setek przedsiębiorców wyłoniło marki produktów i usług w 25 kategoriach, które darzą oni największym zaufaniem.
Marka Godna Zaufania to wyjątkowy tytuł, przedsiębiorcy spontanicznie wskazują markę, opierając się na własnych preferencjach, wiedzy i doświadczeniu. Nie ma tu żadnej kapituły, sędziów czy sugestii, kogo można wybrać. Przedsiębiorcy wypełniający nasze ankiety sami wybierają marki. Wizerunek marki to jej kapitał, który w działaniach długofalowych przekłada się na wymierne korzyści biznesowe zarówno w aspekcie sprzedażowym, jak i marketingowym. Jest to teraz jeszcze bardziej istotne, biorąc pod uwagę obecny kryzys i konieczność dostosowania się firm do trudnej sytuacji rynkowej.
Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska”
Studio 28. Finału WOŚP, fot. Barbara Lutzner
Wolontariusze w oczach Polaków
Fenomen społeczny Fundacji WOŚP, który jest niewątpliwie unikalny na skalę światową, od początku istnienia zrzesza wolontariuszy w różnym wieku, nie tylko w całym kraju, ale i na świecie. I chociaż Orkiestrę od kilku lat tworzy blisko 1 700 sztabów i aż 120 000 wolontari...
Czytaj więcej
Zaufanie stanowi jeden z najważniejszych elementów funkcjonowania współczesnego biznesu i rynków. Jest podstawą relacji na poziomie konsument–marka i stanowi swoiste spoiwo tworzące relacje pomiędzy uczestnikami rynku. Przedsiębiorcy, podobnie jak konsumenci, mają tendencję do kupowania marek i produktów, które im się podobają oraz czują do nich sympatię. Skłonni są płacić więcej za dobrej jakości produkty od godnego zaufania dostawcy. Dlatego marki rywalizują o zaufanie u współczesnych nabywców i stały się ambasadorami dla samych firm, bo marka to produkt, wartość i skojarzenia, to kapitał, na który pracuje się latami.
Rajmund Tochwin, wydawca „My Company Polska”
Badania pokazują, że Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy cieszy się największym zaufaniem spośród wszystkich instytucji życia społecznego w Polsce. Dlaczego tak się dzieje? Dlatego, że Polacy widzą efekty naszych działań. 28 lat istnienia WOŚP przyniosło rezultat w postaci 62 tys. urządzeń medycznych wartości ponad 1,126 mld zł. Ten sprzęt działa w szpitalach, od początku oznaczony jest serduszkiem WOŚP, a my staramy się go pokazywać, publicznie rozliczając się z naszej działalności. Dlatego, że od 28 lat Polacy widzą stałość Orkiestry, a także czują jej bliskość. Dlatego, że czują się współtwórcami sukcesu WOŚP. Orkiestra to nie tylko organizacja, to także ogromny ruch społeczny, obywatelski i oddolny – każdy może znaleźć swoją przestrzeń i wymyślić swój autorski sposób na zaangażowanie w akcję. Dlatego także, że czują dumę. Polacy widzą, że Orkiestra jest podziwiana na świecie, to takie nasze narodowe osiągnięcie. I wreszcie dlatego, że Orkiestra nigdy w historii pokładanego w niej zaufania nie zawiodła.
Krzysztof Dobies, były Rzecznik Prasowy Fundacji WOŚP
Historia 28. Finałów WOŚP - Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
Fundacja najczęściej kojarzy się ze styczniową publiczną zbiórką pieniędzy zwaną Finałem WOŚP. Pośród śniegów i mrozów na ulicę wychodzą tysiące wolontariuszy i miliony Polaków, by wspólnie zbierać pieniędzy na konkretny, wcześniej wytyczony przez Fundację medyczny cel.
Czytaj więcej