Dokładnie 10 lat temu Fundacja WOŚP założyła swoją pierwszą stronę na Facebooku. Sukcesywnie rozwijając swoje zasięgi i wykorzystując dostępne funkcje, dziś WOŚP jest największą stroną w sektorze NGO w Polsce.
Prowadzimy swoje strony na Facebooku od samego początku wejścia Facebooka na polski rynek. Byliśmy jedną z pierwszych marek w Polsce, która zaryzykowała i świadomie postawiła na wykorzystanie narzędzi online do komunikacji. Oczywiście, jako Fundacja, organizując Finały od 1993 roku, mieliśmy już tysiące zwolenników, w tym wolontariuszy, ale faktycznie pojawienie się Facebooka wiele rzeczy nam ułatwiło. Z czasem regularna komunikacja i przemyślana strategia, pozwoliły nam na przeniesienie ciężaru naszej komunikacji online oraz na zastosowanie jej we wszystkich obszarach naszych działań.
Anna Jadwiga Orzech, Digital Marketing Manager Fundacji WOŚP
Internetowy rekord 27. Finału WOŚP
Dostępność nowych technologii niewątpliwie zwiększa możliwości także podmiotów non-profit. Innowacje internetowe pomagają m.in. w zbieraniu funduszy na działania zgodne z celami statutowymi organizacji pozarządowych. Widać to nie tylko w opublikowanym raporcie Nonprofit ...
Czytaj więcej
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to świetny przykład tego jak polskie organizacje pozarządowe mogą sprawnie wykorzystywać Facebooka oraz nowoczesne narzędzia komunikacji do zbierania funduszy i komunikacji z darczyńcami i sympatykami. Widzimy, że narzędzia, takie jak zbiórki na Facebooku, zbiórki urodzinowe czy przycisk „przekaż datek” cieszą się coraz większym zainteresowaniem – od chwili uruchomienia tych funkcji społeczność Facebooka przekazała na cele charytatywne już ponad 2 miliardy dolarów! Mam nadzieję, że dobroczynność na Facebooku będzie tylko zyskiwać na popularności i że nasze platformy pozostaną ważnym źródłem finansowania dla WOŚPu i innych obecnych na nich organizacji pozarządowych.
Robert Bednarski, dyrektor Facebooka w regionie CEE
Konkurs Złote Spinacze wyłania najlepsze, najbardziej kreatywne i rzetelnie wykonane projekty w obszarze public relations. Prace konkursowe są oceniane przez 80-osobowe Jury, w skład którego wchodzą przedstawiciele organizacji biznesowych i pozarządowych, eksperci branży PR w Polsce. W ubiegłym roku do kategorii Social Media zgłoszono wiele projektów - była to jedna z trzech najczęściej wybieranych kategorii głównych. Nagrodzona Srebrnym Spinaczem kampania „Pol’and’Rock Festival – Zaraz Będzie Czysto” to przykład na wykorzystanie pełnego potencjału social media. Kampania nie tylko zaangażowała odbiorców, motywując do konkretnych działań, ale poprzez stworzenie przestrzeni do prawdziwej, dwustronnej dyskusji zbudowała realną wspólnotę. Cieszy nas bardzo fakt, że w konkursie Złote Spinacze coraz chętniej biorą udział nie tylko agencje PR, ale również inne podmioty, w tym fundacje i stowarzyszenia. Realizowane przez nie projekty warto nagłaśniać.
Agnieszka Bacińśka, wiceprezes ZFPR, CEO Walk PR i juror w konkursie Złote Spinacze
Źródło: Raport Sotrender 01-31.01.2019 r. Facebook WOŚP
Poświęcamy bardzo dużo czasu i uwagi szczegółowym badaniom i analizom naszych działań zarówno przed, jak i po wydarzeniach. Analizujemy skuteczność naszej komunikacji finalnie kilka razy w ciągu jednego roku. Precyzyjnie staramy się określać kolejne kroki i dopasować komunikację zarówno do odbiorów, jak i dostępnych funkcjonalności czy założonych celów.
Anna Jadwiga Orzech, Digital Marketing Manager Fundacji WOŚP
Źródło: Raport Sotrender 01-31.01.2019 r. Facebook WOŚP