Dzięki internetowej zbiórce „Zapełnijmy ostatnią puszkę Pana Prezydenta dla WOŚP” Orkiestra przekaże gdańskim placówkom medycznym ponad 70 nowoczesnych urządzeń za blisko 16 milionów złotych. Zbiórka była reakcją na tragiczną śmierć Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. Zainicjowała ją Patrycja Krzymińska w serwisie Facebook.
Środki zebrane w ramach "Ostatniej puszki Adamowicza" zostaną w całości przeznaczone na zakup sprzętu dla szpitali pediatrycznych w Gdańsku.
- karetka neonatologiczna
- rezonans magnetyczny
- system monitorowania pacjenta
- głowica echo
- materace grzewcze (2 szt.)
- pulsoksymetry (5 szt.)
- stanowiska do resuscytacji (2 szt.)
- materace do fototerapii (2 szt.)
- pompy strzykawkowe (6 szt.)
- wyposażenie medyczne
- echokardiograf
- aparat do znieczulania
- pompy objętościowe (10 szt.)
- materace przeciwodleżynowe (3 szt.)
- USG premium
- cyfrowy RTG jezdny
- inkubator ATOM
- rezonans magnetyczny
- tomograf komputerowy
- system monitorowania pacjentów
- pompy strzykawkowe (25 szt.)
- pompy objętościowe (5 szt.)
Dzięki wspaniałej społeczności Facebooka „Zapełnijmy ostatnią puszkę Pana Prezydenta dla WOŚP” jest największą zbiórką w historii platformy zorganizowaną w Europie oraz w całym regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Jesteśmy pod wielkim wrażeniem tego, jak ludzie z całego świata wspólnie zaangażowali się w tę ważną inicjatywę i tego, jak nasze narzędzia pomogły w mobilizacji tak imponującej energii i dobrej woli dla realizacji szlachetnego celu. Odkąd wprowadziliśmy narzędzia umożliwiające zbieranie pieniędzy na cele charytatywne w 2015 roku ludzie z całego świata zgromadzili za pomocą przycisku „Przekaż datek” na Facebooku ponad miliard dolarów, ponad 20 milionów ludzi utworzyło zbiórkę lub przekazało na nią pieniądze na Facebooku. Ponad milion organizacji non-profit może otrzymywać darowizny za pośrednictwem Facebooka. W pierwszym roku od uruchomienia zbiórek urodzinowych zebrano ponad 300 milionów dolarów na sprawy, które są dla nich ważne w pierwszym roku od uruchomienia urodzinowych zbiórek pieniędzy na Facebooku.
Robert Bednarski, Dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią
Fot. Lucyna Lewandowska