Mimo pandemii i wiążących się z nią obostrzeń, które wpłynęły m.in. na zmianę terminu zbiórki, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagrała po raz 29 – wyjątkowo radośnie i, jak się okazało, z fantastycznym finansowym wynikiem. Dziś punktualnie w południe Jurek Owsiak - prezes Zarządu Fundacji WOŚP - ogłosił rezultat akcji. Na zakup sprzętu dla dziecięcej laryngologii i diagnostyki głowy zebrano 210 813 830,10 PLN - ponad 20 milionów PLN więcej niż podczas poprzedniego Finału WOŚP i najwięcej w historii wszystkich zbiórek „Orkiestry”.
To niesamowity wynik, za który wszystkim bardzo dziękujemy! Tu nie chodzi o rekordy – od samego początku mówimy, że to nie rekord jest czymś, co nas napędza. Najbardziej napędza nas to, że jesteśmy razem - że zagraliśmy znów wszyscy, jako Polacy, na całym świecie... Fundacja to miliony Polaków - to nie tylko zespół Fundacji, ale symbol wszystkich Polaków, którzy chcą z nami grać, myślą w sposób społeczny, są otwarci na ludzi i chcą swoją pracą wzmacniać to, co tworzy Polskę uczciwą, zdrową, pełną szacunku i troszczącą się o wszystkich. Taką Polskę tworzymy i to nie tylko przez ten jeden dzień Finału.
Jurek Owsiak, prezes Zarządu Fundacji WOŚP
- wpłaty do puszek w wysokości 75 583 135,42 PLN (35,85%)
- wpłaty elektroniczne w wysokości 133 870 715,29 PLN (63,5%)
- dary rzeczowe, czyli sprzęt od firm medycznych, o wartości 1 359 979,39 PLN (0,65% kwoty)
Na wynik 29. akcji przełożyło się nie tylko wielkie zaangażowanie 1362 Sztabów (46,46% kwoty zebrano dzięki nim), ale też wzrost zainteresowania Polaków wpłatami poprzez kanały elektroniczne, których dostępnych było 26 – to m.in. wpłaty na wplacam.wosp.org.pl (26 mln PLN), eSkarbonce od Mastercard (7 840 237 PLN - ponad 29 razy więcej niż w roku ubiegłym), poprzez SMS czy za pomocą aplikacji i innych form zaoferowanych przez mBank (20 mln PLN). Cel zbiórki wspierać można było zasilając tradycyjne tekturowe puszki 75 tys. wolontariuszy, a także puszki zarejestrowane w Sztabach, sklepach i firmach oraz eSkarbonki, czyli skarbonki online, których w trakcie 29. Finału było ponad 22 tysiące, tj. prawie 14 razy więcej niż w ubiegłym roku. Łącznie daje to 120 tys. miejsc, w których można było „dołożyć swoją cegiełkę” do wyniku Finału.
Prezes Zarządu Fundacji WOŚP opowiedział również o rozpoczętej dziś kampanii outdoorowej.
29. Finał WOŚP odbył się 31 stycznia 2021 roku. Cel Finału wspierać można było dorzucając się do jednej ze 120 tys. puszek - wolontariuszy, zarejestrowanych w Sztabach na całym świecie, w sklepach i instytucjach, a także do eSkarbonek. Zbiórka realizowana była również przy wykorzystaniu rozmaitych kanałów elektronicznych. Kweście towarzyszyły wydarzenia organizowane przez lokalne Sztaby, a także 15. bieg “Policz się z cukrzycą”. W Warszawie centrum wydarzeń stanowiło studio telewizyjne na Placu Defilad, w którym odbyły się koncerty m.in. zespołu Enej, Voo Voo, Kwiat Jabłoni i Piersi. Transmisja internetowa wydarzenia rozpoczęła się w sobotę (30 stycznia) o godz. 21:00 i trwała nieprzerwanie 27 godzin.
Sponsorami wydarzenia byli: mBank, Mastercard, Play, Allegro, Dawtona, Lavazza, Lovela i Uber.
Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to ciesząca się największym zaufaniem społecznym organizacja w Polsce. Założona została w 1993 roku i od tego czasu co roku, w drugą niedzielę stycznia, organizuje zbiórkę pieniędzy, która nazywa się Finałem WOŚP. Za zebrane środki Fundacja WOŚP kupuje i przekazuje w darze szpitalom dziecięcym w Polsce najnowocześniejszy sprzęt medyczny.
Od początku swojej działalności Fundacja zebrała na wsparcie polskiej medycyny sumę ponad 1,5 mld PLN i kupiła ponad 65 tys. urządzeń.