Zaangażowana w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i udzielanie konkretnego wsparcia, Lavazza, zdecydowała się na udział w największej polskiej akcji charytatywnej.
Jesteśmy niezmiernie dumni z partnerstwa z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Wydarzenia ostatnich miesięcy nauczyły nas, że jesteśmy sobie bliżsi, niż mogłoby się wydawać. Stawiamy czoła tym samym wyzwaniom i dążymy do lepszej przyszłości. Lavazza zawsze była zaangażowana w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju na całym świecie, a każdy element w całym łańcuchu dostaw jest dostosowany do tego kluczowego celu. Najważniejszą wartością są dla nas ludzie, a dzięki współpracy z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy będziemy w stanie zapewnić konkretne wsparcie, będące jednocześnie kolejnym krokiem w urzeczywistnianiu lepszej i zrównoważonej przyszłości
mówi Marco Barbieri, Dyrektor Marketingu na Europę Wschodnią w Grupie Lavazza.
Partnerstwo z Lavazzą to dla nas przyjemność, a jej wsparcie z pewnością odegra istotną rolę w osiągnięciu celu 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wierzymy, że Lavazza i WOŚP dzielą tę samą wizję: zapewnianie najlepszej możliwej przyszłości. Pandemia pokrzyżowała wiele planów, ale teraz mamy wielką energię do wspólnego działania. To będzie Finał z Głową!
mówi Jurek Owsiak, Prezes Zarządu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
O WOŚP:
Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to ciesząca się największym zaufaniem społecznym organizacja pozarządowa w Polsce. Założona została w 1993 roku i od tego czasu co roku, w drugą niedzielę stycznia, organizuje zbiórkę pieniędzy, która nazywa się Finałem WOŚP. Za zebrane środki Fundacja WOŚP kupuje i przekazuje w darze szpitalom w Polsce najnowocześniejszy sprzęt medyczny. Dziś sprzęt zakupiony przez WOŚP jest podstawą nowoczesnego wyposażenia wszystkich szpitali, w których leczy się dzieci w Polsce. Jak dotąd Fundacja WOŚP zebrała ponad 1 313 000 000 złotych i kupiła ponad 65 200 urządzeń medycznych.
29. Finał WOŚP odbędzie się 31 stycznia 2021 roku. W zbiórkę, która dedykowana będzie wsparciu dla laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy, włączy się 120 tys. wolontariuszy, zarejestrowanych w Sztabach na całym świecie. Zbiórka realizowana będzie również przy wykorzystaniu kanałów elektronicznych. Kweście towarzyszyć będą wydarzenia organizowane przez lokalne Sztaby, a także 15. bieg “Policz się z cukrzycą”, który realizowany będzie w formie wirtualnej. W Warszawie centrum wydarzeń stanowić będzie studio telewizyjne na Placu Defilad, w którym odbędą się koncerty m.in. zespołu Enej, Voo Voo, Kwiat Jabłoni i Piersi. Transmisja internetowa wydarzenia rozpocznie się w sobotę (30 stycznia) o godz. 21:00 i potrwa nieprzerwanie 27 godzin.
O Grupie Lavazza:
Założona w Turynie w 1985 roku włoska firma, od czterech pokoleń należy do rodziny Lavazza. Jako jeden z najważniejszych producentów kawy na świecie, Grupa działa obecnie poprzez sieć oddziałów i dystrybutorów w ponad 140 krajach, 70% swoich przychodów generując poza granicami Włoch. Lavazza zatrudnia łącznie ponad 4000 osób, a w 2019 r. jej obrót wyniósł 2,2 mld EUR. Jest jedną ze 100 najbardziej prestiżowych międzynarodowych marek według Reputation Institute, zajmuje dziewiąte miejsce na świecie w dziedzinie odpowiedzialności biznesu w globalnym rankingu CR RepTrak 2019, osiągając również pierwsze miejsce w sektorze żywności i napojów oraz wśród firm włoskich. .
Już na początku swego istnienia Lavazza opracowała koncepcję tworzenia mieszanek (blendów), czyli łączenia różnych rodzajów kawy z różnych regionów geograficznych, i nadal jest to cecha wyróżniająca większość jej produktów. Firma ma też 30 lat doświadczenia w produkcji i sprzedaży kawy porcjowanej i systemów do jej parzenia. To pierwsza włoska marka, która zaczęła oferować kapsułkowe systemy espresso. Lavazza działa we wszystkich segmentach biznesowych — ma w swojej ofercie produkty do domu, kawiarni i punktów usługowych oraz biur. Zawsze koncentruje się przy tym na innowacyjnych technologiach i systemach konsumpcji
Lavazza zwiększa świadomość swojej marki w skali globalnej m.in. poprzez ważne projekty partnerskie, ściśle związane z jej strategią internacjonalizacji. W świecie sportu jest obecna na turniejach tenisowych Wielkiego Szlema, w świecie sztuki współpracuje natomiast z prestiżowymi muzeami, takimi jak Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku oraz Państwowe Muzeum Ermitażu w Petersburgu.
W skład Grupy Lavazza wchodzą liczne spółki, w tym francuskie Carte Noire i ESP (przejęte odpowiednio w 2016 i 2017 r.), duńska Merrild (2015), amerykańska Kicking Horse Coffee (2017), włoska Nims (2017) i australijska Blue Pod Coffee Co (2018). Po sfinalizowaniu przejęcia pod koniec 2018 r. utworzono jednostkę biznesową Lavazza Professional, która obejmuje popularne systemy dostarczania kawy do biur (OCS) i automaty sprzedające Flavia i Klix.
Anna Orzech - Rzecznik Prasowy WOŚP
e-mail rzecznik@wosp.org.pl
tel. +48 22 852 32 14
Iwona Nawrocka – Kilinowska Solski Comunications Sp. z o.o.
e-mail: inawrocka@solskipr.pl tel. 695 399 965
Agata Grzelczyk Solski Comunications Sp. z o.o.
e-mail: agrzelczyk@solskipr.pl tel. 696 834 80