Fundacja WOŚP została uhonorowana statuetką „TOP MARKA 2018” za najsilniejszą markę w mediach wśród projektów charytatywnych!
To ogromne wyróżnienie to efekt analizy największego rankingu medialności brandów na polskim rynku przeprowadzonej przez magazyn „Press” oraz „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Raport uwzględnia klasyfikację łącznie 500 marek, które zostały poddane badaniom oraz rankingi branżowe. Pod uwagę brano wskaźniki Impact, Indeks Sentymentu oraz Siłę marki.
Projektem o największej sile marki - w okresie od 1 lipca 2017 do 30 czerwca 2018 okazała się Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy - 4 775 158 pkt.
Fot. www.psmm.pl
Najlepszy wizerunek i najszersze dotarcie WOŚP to wynik m.in. 708 069 publikacji, 1 775 493 408 dotarcia wzmianek o marce w oparciu o dane konsumpcji medium (impact). Bezapelacyjny najszerszy zasięg medialny Fundacja zawdzięcza współpracy z partnerami, między innymi z Grupą TVN S.A. oraz Onet.pl.
Przeprowadzone badania wykazały dominację mediów społecznościowych w czasie 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. 89% treści zostało opublikowanych na kanałach social media, 9,7% w internecie, 0,8% w prasie.
Najwięcej publikacji w prasie dotyczących branży charytatywnej znalazło się w „Gazecie Pomorskiej”, „Gazecie Lubuskiej”, „Echo Dnia Radomskie”, „Gazecie Wyborczej” oraz „Dzienniku Polskim”. Wśród portali internetowych, największą ilością informacji na temat branży pro bono wyróżniono: Echodnia.eu, Ekai.pl, Wielkopolskie.naszemiasto.pl, Wiadomości.onet.pl oraz Programtv.onet.pl.
Publikacje na temat Finału oraz Fundacji, jak również zakres ich społecznościowego echa zwiększyły pozytywny wydźwięk, którego efektem jest 126 373 804,34 PLN zebranych w czasie 26. Finału WOŚP, czyli o 20 mln PLN więcej niż rok wcześniej.
W rankingu marek wśród projektów charytatywnych zostały uwzględnione inne organizacje pozarządowe, m.in. Szlachetna Paczka, Siepomaga, Caritas i PCK. Niezależnie od pozycji w rankingu TOP Marka 2018, przeprowadzone badania wykazały, że Polacy chcą i pomagać i nakłaniają do pomocy innych, z czego jesteśmy niesamowicie dumni!
„PRESS” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” od 11 lat analizują brandy, wybierając spośród nich najpopularniejsze w mediach marki korporacyjne, produktowe i charytatywne. Pomysłodawcą projektu Top Marka jest magazyn „Press”, Właścicielem metodologii badania jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Edycja 2018 prezentuje Top Markę w zupełnie nowej odsłonie niż poprzednie edycje. Ranking obejmuje aż 500 brandów z 50 branż i jest największym tego typu badaniem na polskim rynku.