Na koncie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest już ponad 81 milionów złotych. Osiągnięta została więc kwota deklarowana na koniec Finału - tego czy w tym roku także udało się przekroczyć granicę stu milionów dowiemy się 8. marca, na specjalnej konferencji prasowej.
SentiOne na bieżąco śledzilło nie tylko stan konta Orkiestry, ale też to, jak i ile na jej temat pisali internauci. Przy okazji tegorocznego finału powstało już ponad milion wzmianek - a przecież to jeszcze nie koniec! Kolejny duży pik wygeneruje na pewno ogłoszenie ostatecznej kwoty.
Do tej pory o Wielkiej Orkiestrze rozmawialiśmy najchętniej na Facebooku i Twitterze, sporo pojawiło się też komentarzy pod filmami i zdjęciami. Nic dziwnego, skoro mowa o najbardziej zakręconym i pełnym pozytywnej energii wydarzeniu w Polsce! Foto i video to najlepszy sposób na wyrażenie tak wielu pozytywnych emocji.
WOŚP co roku angażuje całe polskie społeczeństwo, ale nie tylko - o akcji głośno jest na całym świecie, co pokazuje wykres geolokalizacji z SentiOne. Dyskusja rozkłada się niemal dokładnie równo pomiędzy płciami.
Orkiestra dla małych i dużych
W tym roku WOŚP grała dla wyrównania szans w leczeniu noworodków. Szczytny cel ratowania dzieci to nie tylko pomoc bezpośrednio maluchom, ale też całym rodzinom, mogącym dzięki Orkiestrze cieszyć się zdrowiem swoich pociech. Ekipa Jurka Owsiaka po raz kolejny zagrała tak dla małych, jak i dużych - podobnie jak kilka lat temu, przeznaczając część zebranych środków na pomoc seniorom.
Poruszenie całego społeczeństwa (widoczne w dyskusjach internautów), to także aktywizacja innych instytucji i firm - od największych, jednoosobowych przedsiębiorstw, po ogromne korporacje. Spójrzmy na kilka, tegorocznych przykładów.
W Złotoryi serca internautów podbił Sułtan Kebab, który na orkiestrę przeznaczył cały utarg z niedzieli:
Elbląski sztab WOŚP pochwalił się natomiast na swoim Facebooku równie miłym gestem księży z miejscowego kościoła:
Pomoc a strategia CSR
Takie gesty płyną z serca, jednak w konsekwencji przynoszą też wiele korzyści biznesowych. Z Orkiestrą co roku grają największe firmy w Polsce - to dzięki nim skala akcji jest tak powalająca, co bezpośrednio przekłada się na zebrane środki.
Aby zrozumieć, jak bardzo pozytywnie społeczeństwo odbiera “ludzkie gesty” ogromnych firm, warto przyjrzeć się dyskusjom internautów na temat nowego, oficjalnego banku WOŚP - mBanku.
Jak widać poniżej, dyskusje o mBanku szły w parze z dyskusjami na temat samego banku w kontekście WOŚP. Największy pik widać w listopadzie, kiedy to ogłoszono, że po raz pierwszy obsługę finansową zbiórki oraz całorocznej działalności Fundacji zapewni mBank. Drugi, oczywiście, podczas samego finału.
To jednak nie wszystko - największe poruszenie w sieci wywołała informacja, że mBank podwoi wpłaty swoich klientów na WOŚP, nie tylko do wysokości 1 miliona złotych - bank zduplikował wszystkie wpłaty, które wyniosły aż 7 mln!
Internet zareagował błyskawicznie - niemal samymi pozytywnymi wzmiankami!
Patrząc na tego typu decyzje, serce rośnie. Decyzja władz banku powinna być wzorem dla innych - nie tylko w kontekście realizacji działań CSR, ale też budowy pozytywnego wizerunku organizacji. Bo przecież, jak wiadomo: dobro wraca!