• Press Kit
„Sztuka Dobro Czynna” – Obraz zmieniający komentarze internetowe w dzieło sztuki – na licytacji WOŚP

Kopiuj tekst

„Sztuka Dobro Czynna” – Obraz zmieniający komentarze internetowe w dzieło sztuki – na licytacji WOŚP

Opublikowany

Każdego roku, w okresie Wielkiego Finału, w sieci pojawiają się tysiące opinii na temat tej WOŚP. Internet zalewa wówczas nie tylko fala pozytywnych słów, ale również hejtu. Pomysłodawcy akcji „Sztuka Dobro Czynna” postanowili wykorzystać te komentarze, aby niezależnie od intencji ich autorów wesprzeć działania Fundacji. Specjalnie zaprojektowana maszyna przetworzyła internetowe opinie na temat WOŚP i namalowała dzieło sztuki, które teraz można wylicytować. Całkowity zysk ze sprzedaży obrazu zostanie przekazany na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Agencja reklamowa Cheil Poland, pomysłodawca akcji „Sztuka Dobro Czynna”, chciała udowodnić, że wszystkie treści publikowane w Internecie, niezależnie od ich wydźwięku, można zamienić w coś dobrego. W tym celu zaprojektowano robota, który przy pomocy algorytmu interpretującego wpisy dotyczące WOŚP stworzył ten wyjątkowy obraz.
Efekt końcowy projektu – obraz o wymiarach 200 x 200 cm – został podzielony na dwie części. Jedna połowa obrazu została wystawiona na sprzedaż na oficjalnej aukcji Allegro Charytatywni.

Aukcje Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Aukcje Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - licytuj przedmioty i wspieraj fundację Aukcje Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy!

Druga część obrazu zostanie przeznaczona na akcję crowdfundingową.
Do współpracy przy tworzeniu obrazu zaproszono beneficjentów WOŚP oraz osoby na co dzień pracujące ze sprzętem ofiarowanym przez fundację, które wprawiły maszynę w ruch, czytając do mikrofonu internetowe komentarze. Wśród nich znaleźli się między innymi mama Nikoli urodzonej z wadą serduszka, Ola i Krzysiek, którzy urodzili się z dużymi problemami zdrowotnymi, a dziś prowadzą aktywne i szczęśliwe życie, a także rehabilitantka Martyna.
Na działanie robota wpływ miały trzy warstwy. Tekstowa, analizująca konstrukcję komentarza, czyli np. liczbę wyrazów i znaków. Warstwa znaczeniowa, która odpowiadała za analizę znaczenia słów, częstotliwość i lokalizację występowania wyrazów kluczowych. Trzecim składnikiem była warstwa emocjonalna – tworzona na podstawie dźwięku z odczytu wpisu przez beneficjentów WOŚP.
Zobacz migawkę z realizacji projektu

Zobacz migawkę z realizacji projektu

Nadzór artystyczny nad projektem sprawował Jakub Cikała z ASP w Katowicach, który był jednocześnie współautorem algorytmu i wspólnie z firmą Netizens stworzył robota-malarza.
Obejrzyj rozmowę z Jakubem Cikałą

Obejrzyj rozmowę z Jakubem Cikałą

W akcję zaangażowała się również firma Brand24, od dawna współpracująca z WOŚP, która zebrała komentarze na temat Wielkiej Orkiestry.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Nowoczesna karetka „S” od WOŚP dla Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie

temu

W poniedziałek (12 lutego) w Krakowie odbyła się wyjątkowa uroczystość. Jurek i Lidia Owsiak w imieniu Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy przekazali w darze nowoczesną karetkę typu S dla krakowskiego Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego.
Dobro wraca! 26. Finał WOŚP oczami internautów

temu

Na koncie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest już ponad 81 milionów złotych. Osiągnięta została więc kwota deklarowana na koniec Finału - tego czy w tym roku także udało się przekroczyć granicę stu milionów dowiemy się 8. marca, na specjalnej konferencji prasowej.
Orkiestrowe wieści nr 152

temu

Newsroom Przystanku Woodstock, zgłoś organizację lub zaproponuj gościa Akademii Sztuk Przepięknych, Arch Enemy kolejną gwiazdę na Dużej Scenie, trwają Eliminacje do Przystanku Woodstock, ostatnie dni orkiestrowych aukcji, rusza 7. edycja konkursu "Ratujemy i Uczymy Ratować" organizowanego przez Fundację WOŚP dla szkół podstawowych i na koniec, zobacz jak Orkiestra zagrała w Internecie. Miłej lektury!
„Sztuka Dobro Czynna” – Obraz, który powstał z komentarzy Internetowych o WOŚP

temu

Akcja „Sztuka Dobro Czynna” udowadnia, że dobro ma większą moc niż hejt! W ramach projektu przez rok zbierano internetowe komentarze na temat WOŚP. Te nieprzychylne maszyna, dzięki specjalnemu algorytmowi, przetworzyła w dzieło sztuki. Środki ze sprzedaży obrazu trafią do Wielkiej Orkiestry.

Rusza 7. edycja konkursu "Ratujemy i Uczymy Ratować"

Celem organizowanego konkursu jest stworzenie okazji do promocji zasad udzielania pierwszej pomocy wśród uczniów szkół podstawowych, nauczycieli oraz ich rodzin i najbliższych.