01/16/20

Niemal milion złotych zebranych dla WOŚP w ramach współpracy z Mastercard


Już po raz ósmy Mastercard zagrał z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy podczas Finału, umożliwiając zasilenie konta Orkiestry dzięki eSkarbonkom czy akcji #MastercardGraZWOŚP na Twitterze. Wciąż jeszcze można licytować niezwykły samochód z serialu „Knight Rider” w ramach trwającej aukcji Allegro dla WOŚP.


W tym roku po raz trzeci z rzędu Mastercard umożliwił wpłaty za pośrednictwem eSkarbonek, czyli „wirtualnych puszek”. Wolontariusze WOŚP mogli wygenerować i udostępniać znajomym swój unikalny link, za pomocą którego darczyńcy wpłacali darowizny z wykorzystaniem bezgotówkowych płatności online. W czasie tegorocznego Finału wolontariusze i sztaby założyli 1565 eSkarbonek. Dodatkowo można było skorzystać z „głównej” eSkarbonki na stronie. Łącznie tym sposobem przekazano na WOŚP aż 612 820 zł, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym.


Już po raz siódmy na Twitterze w dniu Finału WOŚP najpopularniejszym hashtagiem był  #MastercardGrazWOŚP. Za pierwszy tweet lub retweet jednego użytkownika opublikowany w dniu Finału z tym hashtagiem, Mastercard zadeklarował przekazanie 5 złotych na konto Orkiestry. Łącznie podczas Finału, użytkownicy opublikowali 38 625  takich tweetów. Hashtag był przez większość doby numerem 1 w „trendach” na polskim Twitterze, pojawiał się też w „trendach” światowych. Dzięki zaangażowaniu użytkowników kwota zebrana tą drogą dla Orkiestry w ciągu 24 godzin wyniosła 193 125 zł. Tym samym, podobnie jak w poprzednich latach, zeszłoroczny wynik został pobity – tym razem o niemal 30 tys. zł. Mastercard, chcąc docenić zaangażowanie użytkowników Twittera i podziękować im za ogromne wsparcie dla Orkiestry, postanowił przekazać Fundacji kwotę 250 000 zł. Łącznie, od początku inicjatywy, czyli od 2014 r., dzięki akcji „Mastercard gra z WOŚP” wspólnie z użytkownikami Twittera udało się zebrać dla Orkiestry ponad 1 250 000 zł.


Do końca stycznia trwa jeszcze aukcja, z której dochód w całości zostanie przekazany na konto WOŚP. Chodzi o legendarne auto z serialu „Knight Rider”, przekazane Fundacji przez Mastercard, po przywróceniu go do stanu świetności przez Braci Collins. Auto, które nie tylko mówi, ale również „puszcza oczko” można licytować w ramach aukcji Allegro dla WOŚP. Aktualna cena za ten wyjątkowy samochód przekroczyła już 100 000 zł.


Łącznie w ramach tegorocznego Finału , dzięki wpłatom darczyńców do eSkarbonek i datkom przekazanym wolontariuszom ze sztabu Mastercard, a także dzięki akcji #MastercardGraZWOŚP na Twitterze oraz dotychczasowej zadeklarowanej kwocie z licytacji w ramach aukcji Allegro dla WOŚP, na konto Orkiestry trafi prawie 1 000 000 zł, które zostaną przeznaczone na zakup sprzętu na sale operacyjne, a tym samym na podniesienie standardów medycyny zabiegowej w dziecięcych szpitalach.


Gramy z Orkiestrą ósmy rok z rzędu i po raz kolejny udało się nam pobić zeszłoroczny rekord. Cyfrowe narzędzia, takie jak eSkarbonka, eSztab czy iWolontariusz, akcja na Twiterze czy nasz sztab, w ramach którego na ulicach Warszawy kwestowali pracownicy biura Mastercard, to nie tylko sposoby na wymierną pomoc. Każde z tych działań niesie ze sobą również bezcenne emocje związane z pomaganiem, budowaniem więzi, tworzeniem wspólnoty. I to daje nam największą radość – że jesteśmy częścią tej wyjątkowej inicjatywy. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w tegoroczną zbiórkę!
-Jerzy Hołub, dyrektor marketingu  w polskim oddziale Mastercard Europe

Sukcesem okazały się również dwa narzędzia, których celem było ułatwienie pracy na rzecz WOŚP lokalnym sztabom oraz niekwestionowanym bohaterom wydarzenia, Wolontariuszom. Narzędzie eSztab, czyli kreator witryn internetowych dostarczony został do 1200 lokalnych sztabów WOŚP, które mogły w ten sposób stworzyć własne strony i komunikować na nich swoje działania. iWolontariusz czyli platforma komunikacyjna dla Wolontariuszy od trzech lat cieszy się dużą popularnością. To centrum informacji dla kwestujących oraz miejsce, w którym wygenerować mogą własny link do eSkarbonki i zbierać pieniądze nie tylko do puszek na ulicach miast, ale również on-line. W czasie 28. Finału WOŚP zarejestrowanych wolontariuszy było 29 271. Łączna liczba kont założonych w ciągu trzech lat funkcjonowania platformy to 60 027.

Już kolejny rok z rzędu Mastercard był Mecenasem „Światełka do nieba” w Warszawie, które po raz drugi rok z rzędu nie było pokazem fajerwerków ale pięknym widowiskiem muzyczno – wizualnym.


O WOŚP:
Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to ciesząca się największym zaufaniem społecznym organizacja pozarządowa w Polsce. Założona została w 1993 roku i od tego czasu co roku, w drugą niedzielę stycznia, organizuje zbiórkę pieniędzy, która nazywa się Finałem WOŚP. Za zebrane środki Fundacja WOŚP kupuje i przekazuje w darze szpitalom dziecięcym w Polsce najnowocześniejszy sprzęt medyczny. Dziś sprzęt zakupiony przez WOŚP jest podstawą nowoczesnego wyposażenia wszystkich szpitali, w których leczy się dzieci w Polsce. W ciągu poprzednich 27 Finałów WOŚP Orkiestra zebrała i przekazała na wsparcie polskiej medycyny sumę ponad 1,1 miliarda PLN. 28.

Finał WOŚP odbył się 12 stycznia 2020 roku, a jego celem było pozyskanie środków na zakup najnowocześniejszych urządzeń dla ratowania życia i zdrowia dzieci potrzebujących różnego rodzaju operacji. W drugą niedzielę stycznia 120 tysięcy wolontariuszy kwestowało na rzecz WOŚP na ulicach nie tylko Polski, ale i kilkudziesięciu miast na całym świecie. Odbyło się wiele tysięcy koncertów, imprez, happeningów i organizowanych całkowicie oddolnie wydarzeń.

Kontakt WOŚP:
Krzysztof Dobies - Rzecznik Prasowy WOŚP
+48 695 870 020
[email protected]

O Mastercard:
Mastercard (NYSE:MA) jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Nasza sieć przetwarzania płatności łączy konsumentów, instytucje finansowe, sprzedawców, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach na całym świecie. Produkty i rozwiązania Mastercard sprawiają, że codzienne czynności związane z zakupami, podróżami, prowadzeniem firmy czy zarządzaniem finansami są dla każdego łatwiejsze, bezpieczniejsze i bardziej efektywne. Śledź nas na Twitterze oraz śledź najnowsze informacje z Centrum Prasowego Mastercard.

Kontakt Mastercard:
Biuro Prasowe Mastercard - Solski Communications Sp. z o.o.
+48 22 24 28 635
[email protected]