12/12/19

Kolejny Spinacz dla WOŚP!


Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy kolejny raz została doceniona prestiżową nagrodą w ramach konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations.

Brąz w kategorii PR Produktu trafił do Fundacji WOŚP i firmy Vintom za kampanię „Dziękujemy”. Osią kampanii było przygotowanie i automatyczne rozsyłanie personalizowanych podziękowań dla wszystkich, którzy wspierali WOŚP na wpłacam.wosp.org.pl, w aplikacji finałowej Fundacji WOŚP, a także zbiórkach zrealizowanych przez Onet.pl, Wspieram.to i PayU.

Celem kampanii „Dziękujemy” była promocja alternatywnych sposobów dotowania Fundacji – zwłaszcza za pośrednictwem narzędzi online.

Chcieliśmy podtrzymać pozytywne skojarzenia ze wsparciem Orkiestry. Naszą intencja było sprawienie by doświadczenie donacji poprzez Internet było jak najbardziej zbliżone do tych do tekturowej puszki. Dlatego właśnie najsłynniejszy wolontariusz WOŚP – Jurek Owsiak podziękował każdemu wspierającemu nasze działania. I co wyjątkowo miłe – zrobił to po imieniu!
-Anna Jadwiga Orzech, digital marketing manager w Fundacji WOŚP

W ubiegłym roku aż 80% Polaków włączyło się w ostatni Finał WOŚP, najczęściej poprzez wsparcie finansowe (69%). 28% Polaków, którzy uczestniczyli w ostatnim Finale WOŚP deklaruje, że wpłaciło środki kanałami elektronicznymi.

Narzędzia personalizacji komunikatów pozwalają zacieśniać relację i wspierają doświadczenia użytkowników, którzy czują się docenieni i dzięki temu chętniej przekazują datki oraz opowiadają o tym znajomym.
-Szymon Pawlica, CEO Vintom

W związku z rozwojem technologii oraz związanym z tym szeregiem zmian w zachowaniach konsumenckich, systematycznie rośnie udział wpłat online w całości zebranej podczas Finału kwoty. Z punktu widzenia Fundacji, która działa cały rok, jest to szczególnie istotna kwestia. Wpłaty online można uiszczać 365 dni w roku,  a nie tylko do puszki, raz w roku.  

Kampania była bardzo pozytywnie oceniona przez fanów WOŚP - 68% badanych uznało, że zachęca ona do kolejnych wpłat przez Internet. WOŚP odniosła także sukces finansowy – za pomocą strony wpłacam.wosp.org.pl zebranych zostało ponad 15 milionów PLN (rok wcześniej 8 milionów PLN) a sama strona z wpłatami odnotowała  1 252 461 odsłon.

Cieszymy się, że nasz pomysł podziękowania wszystkim wpłacającym spotkał się z tak dużym zainteresowaniem. To dla nas zawsze bardzo ważne, by docenić dobrym słowem każdego, kto razem z nami zmienia oblicze polskiej medycyny dziecięcej.
-Jurek Owsiak, Prezes Zarządu Fundacji WOŚP

W czasie Konkursu Złote Spinacze 2019 nagrodzone zostały także projekty, które realizowane były na organizowanym przez Fundację WOŚP – Festiwalu Pol’and’Rock. „#GdzieJestAndrzej? ITAKA na Pol’and’Rock” realizowany przez Horeca Group został doceniony złotem w kategorii Event społeczny a kampania „Trwa sezon hejterów. Żyj rześko / #iloveyouhater”, której aktywacje zaistniały również na festiwalu w Kostrzynie nad Odrą zdobyło złoto w kategoriach PR Produktu i Sektor Spożywczy i srebro w kategorii Social Media.

To już 7 nagroda, którą Fundacja WOŚP zdobyła w ramach konkursu Związku Firm Public Relations. W 2018 roku Orkiestra i Złoty Melon (firma w 100% należąca do WOŚP) zostały nagrodzone w kategoriach Efektywność, Social Media, event społeczny, NGO i sektor publiczny, a także Nagrodą Publiczności. Ponadto wyróżnienie dla GWIAZDY PR, czyli osoby szczególnie zasłużonej dla branży, przyznano Jerzemu Owsiakowi.

W połowie grudnia już po raz trzeci Jurek Owsiak bezpośrednio i po imieniu podziękuje każdemu wpłacającemu za jego hojność. Będzie to trzecia odsłona popularnej akcji realizowanej wspólnie z marką Vintom.

Badania, o których mowa w tekście zostały przeprowadzone przez IQS (wywiady CAWI, wiek 16-55N=800, XII.2018:  30.11 – 3.12.2018).