01/07/19

Wspieranie WOŚP jest dziecinnie proste z Mastercard


Mastercard oferuje cyfrowe rozwiązania dla wolontariuszy i darczyńców, które ułatwiają zbiórkę.

W tym roku, już po raz drugi, wolontariusze Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy będą wyposażeni w oficjalne „wirtualne puszki”, czyli eSkarbonki od Mastercard. Dzięki temu każdy darczyńca będzie mógł szybko i wygodnie wesprzeć WOŚP nawet bez wychodzenia z domu. Ale to nie jedyne narzędzie, w które Mastercard wyposażył wolontariuszy – ułatwieniem dla nich jest też platforma iWolonatariusz, a także eSztab, czyli kreator witryn internetowych. Darczyńców z kolei może zainteresować niezwykła licytacja w ramach aukcji Allegro dla WOŚP, w której można zawalczyć o wyjątkowego Rolls-Royce’a, przygotowanego przez Mastercard z pomocą braci Collins. Tradycyjnie nie zabraknie również akcji na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP oraz Bezcennych Niespodzianek.

eSkarbonki – puszki na miarę czasów

We współpracy z Mastercard powstały specjalne eSkarbonki – narzędzie wspierające kwestowanie. Dzięki nim wolontariusze WOŚP mogą zbierać datki na trzy sposoby: z tradycyjną, tekturową skarbonką, z terminalem płatniczym, a także za pomocą elektronicznej skarbonki, udostępniając wygenerowany przez siebie link, np. na swoich profilach w mediach społecznościowych. Pierwszy raz były one używane w zeszłym roku i od razu cieszyły się popularnością. Swoje „wirtualne puszki” założyło wtedy ponad 2 200 pełnoletnich wolontariuszy, a suma wszystkich wpłat za ich pomocą wyniosła blisko 170 tysięcy złotych. Zaletą elektronicznych skarbonek jest też fakt, że nie są one aktywne tylko w dniu Finału. Już teraz można z nich korzystać i wpłacać środki na zakup nowoczesnego sprzętu medycznego dla specjalistycznych szpitali dziecięcych w ramach 27. Finału na stronie eskarbonka.wosp.org.pl.

eSkarbonki wolontariuszy WOŚP to była już rok temu rewelacja! W tym roku idziemy z Mastercard krok dalej i oprócz eSkarbonek zapewniliśmy także każdemu sztabowi miejsce w internecie w postaci spersonalizowanej witryny internetowej. Wszystko to wraca do nas w postaci fantastycznej, pozytywnej energii zaangażowanych w organizację Finału ludzi, którzy zupełnie oddolnie, sami z siebie i bez jakichkolwiek nakazów budują swój lokalny Finał WOŚP. To jest właśnie fenomen społeczeństwa obywatelskiego, który daje siłę i moc Finałowi Orkiestry, z ogromnym wsparciem Mastercard.
-Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP

Co roku całym sercem wspieramy Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Pomagamy w tym, na czym się najlepiej znamy, czyli dostarczmy nowoczesne narzędzia, mające ułatwić pracę wolontariuszom, a darczyńcom przyłączenie się do zbiórki. Wierzymy, że w czasie najbliższego Finału uda się za ich pomocą uzbierać jeszcze więcej dla najmłodszych potrzebujących. W tym roku zaangażujemy się też personalnie i 13 stycznia sami zostaniemy wolontariuszami – wyjdziemy na ulice z terminalami, by pomóc w kwestowaniu.
-Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe

Rolls-Royce od Mastercard i braci Collins

W ramach aukcji Allegro dla WOŚP Mastercard przygotował wraz z braćmi Collins licytację z wyjątkowym przedmiotem, który na pewno przypadnie do gustu fanom motoryzacji. Jest nim legendarny Rolls-Royce, model Silver Shadow z 1975 r., wyremontowany i stuningowany w studio sławnych przedsiębiorców. Na zwycięzcę licytacji będzie też czekać Bezcenna Niespodzianka od Mastercard. Całkowity dochód ze sprzedaży auta zostanie przekazany na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wideo, na którym założyciel WOŚP prezentuje licytowanego Rolls-Royce’a, można zobaczyć na stronie: https://mastercard.wosp.org.pl.

Zaćwierkaj z Mastercard dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

W tym roku, już po raz szósty z rzędu, będzie można przekazać darowiznę na rzecz Orkiestry za pomocą Twittera, dzięki akcji „Mastercard gra z WOŚP”. Każdego roku cieszy się ona ogromną popularnością wśród twitterowiczów. Za pierwszy tweet lub retweet opublikowany przez danego użytkownika Twittera 13 stycznia 2019 r. (od godz. 00:00 do 23:59) z hashtagiem #MastercardGrazWOSP, firma przekaże 5 zł na konto Fundacji. W trakcie zeszłorocznego Finału użytkownicy opublikowali 32 851 unikalnych postów, pobijając wcześniejszy wynik o prawie 2 tysiące. Hashtag przez większość dnia był najpopularniejszy na polskim Twitterze, a także pojawił się wśród trendów światowych. W efekcie wyjątkowej mobilizacji twitterowiczów, ostateczna kwota zebrana rok temu wyniosła 164 255 zł, czyli o prawie 10 000 zł więcej niż poprzednio. Łącznie, od początku akcji, czyli od 2014 roku, dzięki akcji „Mastercard gra z WOŚP” udało się zebrać dla Orkiestry ponad 800 000 zł.

Specjalne narzędzia dla wolontariuszy i sztabów

Mastercard, doceniając zaangażowanie wolontariuszy i chcąc pomóc im w ich zbiórce, dostarczył im przydatne rozwiązania cyfrowe. Jednym z nich jest dedykowana strona internetowa iWolontariusz. Platforma, uruchomiona po raz pierwszy w ramach poprzedniego Finału WOŚP, funkcjonuje również i tym razem jako ułatwienie rekrutacji i rejestracji wolontariuszy, a także jako centrum informacji dla nich. Jest to znaczne usprawnienie komunikacji, a także możliwość zacieśniania relacji oraz wsparcie kwestowania, gdyż eSkarbonki generuje się właśnie poprzez iWolontariusza.

Każdy wolontariusz, który taką elektroniczną skarbonkę zarejestruje, ma szansę zgłosić swój sztab do Bezcennej Niespodzianki, wypełniając krótki formularz. W dniu Finału ogłoszony zostanie zwycięzca, a Mastercard zrealizuje jego pomysł na sprawienie przyjemności jego Orkiestrowym przyjaciołom. W ten sposób Fundacja WOŚP i Mastercard chcą podziękować wszystkim sztabom, które wykonują bardzo ważne zadania i bez których nie byłoby Orkiestry. W poprzednim roku zwyciężyła propozycja wolontariuszki Kamili, która marzyła o tym, aby zespół Enej zagrał dla wszystkich wolontariuszy ze sztabu WOŚP w Warce.

Dodatkowym ułatwieniem od Mastercard dla sztabów jest w tym roku specjalny kreator witryn internetowych, czyli eSztab – nowe rozwiązanie zacieśniające współpracę z Fundacją WOŚP. Dzięki niemu każdy z 1700 lokalnych sztabów może w prosty i szybki sposób stworzyć lokalną wersję przygotowanej przez WOŚP sztabowej strony internetowej, na której darczyńcy mogą śledzić informacje o wydarzeniach związanych z WOŚP w ich sąsiedztwie, ale też mieć dostęp do ogólnopolskich komunikatów, podsumowań zbiorek, aukcji, wywiadów czy materiałów wideo. Listę wszystkich witryn można znaleźć na stronie www.wosp.org.pl/final/sztaby.

Jak co roku Mastercard jest też mecenasem Światełka do Nieba, które w tym roku będzie miało nową odsłonę.

Nowością 27. Finału jest sztab Mastercard – pracownicy z warszawskiego biura, wyposażeni w terminale płatnicze, przyłączą się 13 stycznia do kwestowania na ulicach stolicy, umożliwiając darczyńcom bezgotówkowe darowizny.

Więcej informacji o aktywnościach i zaangażowaniu firmy Mastercard w działania WOŚP już wkrótce.
Anna