12/13/18

Polacy od 16 lat najbardziej ufają Fundacji WOŚP


Kilka dni temu otrzymaliśmy raport podsumowujący badania nad zaufaniem społecznym w Polsce, przygotowany przez firmę IQS - aż 83% respondentów darzy Orkiestrę zaufaniem.

Wizerunek emocjonalny Fundacji, opiera się przede wszystkim na otwartości do ludzi (68%), wspólnocie bycia razem (63%), aktywności (59%), zaufaniu (59%). Respondenci działalność organizacji odbierają jako pozytywną, skupioną na czynnościach opartych m.in. na radości, przyjaźni, wrażliwości, bezinteresowności.

Polacy, niezmiennie od 16 lat najbardziej ufają Fundacji WOŚP. Od 2002 roku, kiedy te badania są prowadzone m.in. przez Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS), Orkiestra znajduje się na pierwszym miejscu pod względem zaufania wśród Polaków.

Bardzo dużym zaufaniem cieszą się również wolontariusze (80%), którzy oceniani są jako osoby entuzjastyczne, pozytywne, zaangażowane (87%), a ich poświęcony czas na działalność charytatywną jest doceniana przez 88% uczestników badania.

Trzy lata temu nasze 85% (badania CBOS) poparcie w społecznym zaufaniu dla Fundacji wydawało się mega wyczynem, ale także konsekwentną i dobrze zorganizowaną pracą naszego zespołu oraz Polaków wspierających nas w Polsce i na świecie. Ostatnie 3 lata potrafiły także rzucić nam parę kłód pod nogi. Można powiedzieć najkrócej – łatwo nie było. Czy to podczas zimowej zbiórki, czy letniego Festiwalu. A społeczne zaufanie pod koniec tego roku według badań IQS to aż 83%. Nawet nie wiecie jak jesteśmy z tego dumni i jak daje nam to ogromne siły do tego, co robimy. Dzięki!
-Jurek Owsiak, prezes zarządu Fundacji WOŚP

Ideą organizacji są działania oparte na potrzebach społeczeństwa, na wspólnym działaniu i odpowiedzi na zaistniałe problemy wśród obywateli. Badania wykazują, że WOŚP jest w bardzo dużej mierze o ludziach i byciu razem – aż 89% osób uważa, że Fundacja WOŚP zmienia życie na lepsze, a 77% ocenia jej działalność, jako pozytywnie wpływającą na ich relacje z innymi.

Większość Polaków (82%) uważa, że cel Finału jest istotny, jednocześnie deklarując wsparcie niezależnie od celu, a dla 86% bardzo ważne jest, że Fundacja WOŚP wyszukuje obszary medyczne, które do tej pory są zaniedbane.

Jako najczęstsze powody wspierania WOŚP, respondenci wymienili:


Osoby, które wsparły działania Fundacji WOŚP, chętnie angażują się także w działa innych organizacji lub bezpośrednio pomogło potrzebującej osobie (83%).

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę IQS, z wykorzystaniem metodologii wywiadów CAWI, na reprezentatywnej próbie Polaków, na potrzeby Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Badanie zostało przeprowadzone w okresie 30.11-3.12.2018 roku.

Raport przygotowała firma IQS, która przy należącej do Europejskiego Towarzystwa Badań Opinii Rynku „ESOMAR”, Organizacji Firm Badania Opinii Rynku „OFBOR” oraz Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów. Firma korzysta z autorskich narzędzi badawczych metodologii oraz zaawansowanych technologii.
Sylwia