04/25/22

Fundacja WOŚP rozpoczyna kolejne zakupy sprzętu


W dniach 25-26 kwietnia Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy realizuje zakupy wyrobów medycznych dla audiologii i laryngologii dziecięcej. 27 kwietnia - trzeciego dnia zakupowego maratonu - WOŚP decydować będzie o zakupie tomografu komputerowego dla jednej z warszawskiej placówek.  

W ciągu najbliższych trzech dni Fundacja WOŚP zralizuje łącznie 2 Konkursy Ofert - 60. i 61. - z czego ten pierwszy dedykowany jest zakupom wyrobów medycznych dla audiologii i laryngologii dziecięcej, a drugi to decyzja o zakupie tomografu komputerowego dla jednej z warszawskich placówek. 

W ramach zakupów dla audiologii i laryngologii WOŚP planuje kupić:


Podczas każdego Konkursu Ofert Fundację wspiera Komisja Ekspertów - specjaliści z danej dziedziny medycyny, co daje gwarancję wyboru najlepszych możliwych urządzeń. W ramach 60. i 61. Konkursu Ofert w Komisji znaleźli się:



O Konkursie Ofert


Kupowanie jakości, a nie ceny - to jedno z najważniejszych założeń procesu zakupu sprzętu medycznego przez WOŚP, czyli Konkursów Ofert. To między innymi z tego względu Fundację podczas wyboru urządzeń wspiera Komisja Ekspertów – specjaliści z danej dziedziny medycyny. Oparcie się na doświadczeniach praktyków i nastawienie na jakość to gwarancja wyboru najlepszych z możliwych sprzętów.

Konkurs realizowany jest według scenariusza, na który w przypadku każdego typu urządzeń składają się 3 wejścia. Pierwsze wejście to ocena jakościowa, której eksperci dokonują po zapoznaniu się ze szczegółową ofertą. Wejście drugie, które jest wspólne dla wszystkich firm, to przedstawienie ostatecznego zakresu zamówienia, czyli doprecyzowanie jaki sprzęt - o jakich funkcjach i parametrach - Fundacja zamierza kupić. Ostatni blok to rozmowy z każdym z oferentów na temat proponowanej ceny jednostkowej urządzeń.
 
Zakupy realizowane są w ramach wielogodzinnych negocjacji z udziałem Komisji Ekspertów. Tradycją Konkursów Ofert WOŚP są doskonale wynegocjowane warunki zakupu urządzeń - ceny są znacząco (czasem w skali kilkudziesięciu procent!) niższe niż średnie wartości rynkowe. Każde urządzenie ma wydłużony czas gwarancji, ewentualny zapas materiałów zużywalnych, zapewnione dożywotnie nieodpłatne aktualizacje oprogramowania. Z każdym urządzeniem szpital otrzymuje pakiet szkoleń prowadzonych przez doświadczonych specjalistów. Orkiestra dba więc nie tylko o dostarczenie sprzętu, ale o zapewnienie jak najlepszych możliwości, by z tego sprzętu intensywnie korzystać dla dobra pacjentów.
Aleksandra Rutkowska