04/06/21

Katowice, Bydgoszcz, Poznań, Gdańsk. Kilka tysięcy miejsc z grafikami WOŚP


W poniedziałek 29 marca, razem z ogłoszeniem wyniku 29. Finału WOŚP, wystartowała kampania outdoorowa, w ramach której Fundacja prezentuje efekt zbiórki, dziękuje darczyńcom Finału oraz medykom, ale też próbuje wlać optymizm w serca Polaków. Billboardy z noworodkami, tak odmienne od tych, które w ostatnich miesiącach pojawiły się na naszych ulicach, to jednocześnie przypomnienie, że WOŚP to nie tylko styczniowa kwesta, ale całoroczne, zaplanowane działania, mające na celu dbanie o życie i zdrowie najmłodszych pacjentów.

Ponad 3200 lokalizacji w 88 miastach Polski – właśnie w tylu miejscach oglądać można grafikę zaprojektowaną przez Jurka Owsiaka i jego zespół grafików. Na każdej z nich widnieje hasło Jestem! Dziękuję Fundacji WOŚP i medykom za życie i zdrowie!, które stanowi ukłon w stronę medyków, ale też wszystkich osób, które wspierają działania Fundacji WOŚP.

Kampania realizowana jest na nośnikach Ströer - m.in. billboardach, tablicach, citylightach - o łącznej powierzchni ponad 40 tys. mkw., ale również przy wykorzystaniu form digitalowych, jak telewizory na stacjach metra czy ekrany w wagonach metra. Grafiki widoczne są także na nośnikach firmy jetline oraz nośnikach digitalowych Clear Channel (84 w kilku miastach Polski).



fot. WOŚP i Ströer 

Tym wielkim billboardem, przestrzeniami plakatowymi chcemy podziękować i przekazać jedną informację: to dzięki Fundacji – nie mnie i naszemu zespołowi, ale nam wszystkim, czyli milionom Polaków – pomagamy skutecznie ratować zdrowie i życie dzieci, od najmniejszego dziecka, niemowlaka. To konkretne liczby sprzętu i konkretne kwoty. Tymi billboardami dziękujemy wszystkim, którzy tworzyli Finał, ale przede wszystkim lekarzom, pielęgniarkom i pielęgniarzom, personelowi medycznemu, ratownikom medycznym, czyli wszystkim medykom, którzy - zwłaszcza w ciągu ostatniego roku - pracują absolutnie ponad swoje siły.
-Jurek Owsiak

Coraz więcej miejsc

Kampania spotkała się z dużym zainteresowaniem Polaków. W związku z licznymi zapytaniami, Fundacja udostępniła przygotowane grafiki, dzięki czemu każdy, kto będzie chciał się włączyć w akcję i wywiesić banner lub plakat, może to zrobić. Tym samym liczba miejsc z pozytywnym przesłaniem wrasta z dnia na dzień.



Wpisy na temat akcji na Facebooku WOŚP:

Fantastyczna inicjatywa. Potrzebujemy optymizmu i radości w każdej przestrzeni publicznej.
-Magdalena

To reklamowanie konkretnych działań! Miło się na te dzieciaki patrzy.
-Joanna

Bardzo dziękuję za ten pozytywny przekaz!
-Małgorzata

Na kampanię uwagę zwróciły również branżowe strony, jak choćby Marketing przy kawie

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to ciesząca się największym zaufaniem społecznym organizacja w Polsce. Założona została w 1993 roku i od tego czasu co roku, w drugą niedzielę stycznia, organizuje zbiórkę pieniędzy, która nazywa się Finałem WOŚP. Za zebrane środki Fundacja WOŚP kupuje i przekazuje w darze szpitalom dziecięcym w Polsce najnowocześniejszy sprzęt medyczny. Poza organizacją Finału WOŚP, Fundacja realizuje całoroczne programy medyczne, jak np. Program Powszechnych Przesiewowych Badań Słuchu u Noworodków, którym objętych zostało 96% dzieci rodzących się w Polsce, czy Program Leczenia Osobistymi Pompami Insulinowymi dla Kobiet Ciężarnych z Cukrzycą, w ramach którego z możliwości bezpłatnego wypożyczenia pomp do końca listopada 2020 roku skorzystało 4506 kobiet.

Od początku swojej działalności Fundacja zebrała na wsparcie polskiej medycyny sumę ponad 1,5 mld PLN i kupiła ponad 65 tys. urządzeń.
Aleksandra Rutkowska