12/21/20

Wielki sukces eSkarbonek Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy!


Mastercard gra z WOŚP już po raz dziewiąty, a po raz czwarty wyposaża kwestujących w eSkarbonki. Nowością w tym roku jest możliwość założenia własnych eSkarbonek przez firmy z segmentu MŚP. 83% Polaków twierdzi, że mijający właśnie rok przypomniał im o tym, co w życiu jest naprawdę ważne, a 79%, że są teraz, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, wrażliwi na potrzeby innych.

31 stycznia 2021 roku odbędzie się 29. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Po raz dziewiąty partnerem w wielkiej zbiórce funduszy będzie Mastercard. Czwarty rok z rzędu firma dostarczy eSkarbonkę - technologicznie zaawansowane i wygodne narzędzie, umożliwiające kwestowanie na rzecz Fundacji WOŚP w internecie.  W tym roku swoją eSkarbonkę mogą założyć także średnie i małe przedsiębiorstwa, włączając się w zbieranie datków na rzecz wsparcia oddziałów laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy. Do dowolnej eSkarbonki „dorzucić się” można m.in. płacąc kartą Mastercard. Każdy, kto zdecyduje się na tę formę płatności, dostanie szansę zagłosowania na piosenkę, która zagrana zostanie w dniu Finału ze sceny w studio głównym, zaraz po Światełku do Nieba. W tym roku koncerty będą transmitowane w telewizji i przez internet.

Wielkie granie w pomaganie

W poprzednich Finałach WOŚP każdy, kto chciał dołożyć swoją cegiełkę, mógł zrobić to na kilka sposobów: „w realu”, wrzucając środki do puszki wybranego Wolontariusza lub poprzez terminal płatniczy oraz od trzech lat „on-line”, wpłacając je do eSkarbonki. W tym roku ta ostatnia forma jest bardziej potrzebna niż kiedykolwiek. Rok 2020 zmusił cały świat do zmiany trybu funkcjonowania. W związku z pandemią wiele osób nie będzie mogło wyjść i przekazać pieniędzy wolontariuszom lub samodzielnie kwestować. Jednocześnie nigdy tak mocno, jak w tym roku, Polacy nie wyrażali potrzeby solidarności i wzajemnego wsparcia. Z przeprowadzonego w listopadzie badania Mastercard wynika, że 83% Polaków twierdzi, że mijający właśnie rok przypomniał im o tym, co w życiu jest naprawdę ważne, a 79% ankietowanych jest zdania, że są teraz, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, wrażliwi na potrzeby innych. W takiej atmosferze rozpoczęły się przygotowania do 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Skarbonki on-line

Dzięki współpracy Mastercard z Fundacją już od początku grudnia kwestować można na rzecz WOŚP on-line poprzez specjalne eSkarbonki. Dzięki nim wolontariusze zbierają datki nie tylko do puszki czy używając terminali płatniczych, ale także do elektronicznej skarbonki, udostępniając specjalny link, np. na swoich profilach w mediach społecznościowych. Taki sposób kwestowania pozwala poszerzyć grono darczyńców, którzy usłyszą o akcji i przyłączą się do niej z dowolnego miejsca na świecie. W tym roku nowością są eSkarbonki, zakładane przez firmy z segmentu MŚP, które mogą w ten sposób prowadzić zbiórkę wśród swoich pracowników, klientów czy partnerów biznesowych bez konieczności rejestrowania sztabu. eSkarbonki mogą zakładać też osoby fizyczne, które wspólnie z wolontariuszami i przedsiębiorcami chcą zachęcać do włączenia się w zbiórkę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Siłą naszej akcji zawsze byli, są i będą wolontariusze. To ich ciężka praca pozwala nam co roku grać coraz głośniej. W tym roku bardziej niż kiedykolwiek potrzebują wsparcia i elektronicznych narzędzi, które ułatwią im zbiórkę funduszy w obecnej sytuacji. Dzięki Mastercard już od kilku lat dysponujemy rozwiązaniami na miarę cyfrowych czasów. Dołączajcie do nas, wspólnie grajmy podczas tegorocznego ‘Finału z głową’! Ja już założyłem swoją eSkarbonkę: eskarbonka.wosp.org.pl/jurekowsiak
-mówi Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP.

Wszystkie eSkarbonki są dostępne pod linkami zaczynającymi się od eskarbonka.wosp.org.pl/. Strona ta chroniona jest przez bezpieczne połączenie i posiada certyfikat bezpieczeństwa. Po wybraniu metody płatności użytkownik jest przekierowywany do operatora płatności PayU, którego strona jest zabezpieczona w analogiczny sposób. eSkarbonki wolontariuszy WOŚP mają charakterystyczny wygląd, spójny z grafiką 29. Finału WOŚP. Po prawej stronie znajduje się imię i nazwisko osoby, która założyła eSkarbonkę, a na środku – zebrana przez nią kwota. Dodatkowo każda osoba, która zamierza skorzystać z tej formy wpłaty, może sprawdzić wiarygodność linku do eSkarbonki na specjalnej stronie wosp.org.pl/wspieraj/sprawdz-eskarbonke. Do zbiórki dołączyć można również korzystając ze strony głównej eSkarbonki, która zawsze znajduje się pod tym samym adresem: eskarbonka.wosp.org.pl/.

Po raz kolejny postanowiliśmy wesprzeć Fundację WOŚP w obszarze, na którym znamy się najlepiej – technologii i płatności. Dzięki eSkarbonkom przenosimy kwestowanie do internetu, czyli tam, gdzie dziś można spotkać najwięcej darczyńców. Obecna sytuacja może uniemożliwić nam fizyczne spotkanie podczas Finału, ale z pewnością nie ograniczy możliwości włączenia się w to wyjątkowe święto pomagania. W Mastercard wspieramy Fundację WOŚP również osobiście. Do działania w sztabie wolontariuszy  zgłosiło się w tym roku 60 osób ze 100-osobowej obsady biura w Warszawie. To dla nas bezcenne doświadczenie i emocje, które zostają z nami na cały rok.
-powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe

To już czwarty rok z rzędu, w którym możliwe jest kwestowanie do eSkarbonek. W pierwszym roku swoje „wirtualne puszki” założyło ponad 2 200 pełnoletnich wolontariuszy, zbierając blisko 170 tysięcy złotych. W roku 2019 do eSkarbonek wpłacono aż 317 705 zł. W 2020 roku ten wynik został podwojony: dokonano łącznie 11 573 wpłat, z których zebrano 612 820 zł. W tym roku swoje eSkarbonki już założyło 8 071 kwestujących, wspólnie osiągając do dnia 21 grudnia 2020 roku, kwotę 307 445 zł. To wynik, który w ubiegłym roku udało się przekroczyć dopiero na początku stycznia.

Kontakt dla mediów WOŚP: 

Anna Jadwiga Orzech, Rzeczniczka Prasowa WOŚP tel.: 22 852 32 14, [email protected]

Anna Marciniak, Communications Director Mastercard, tel.: +(48) 526 12 60, [email protected]

Agencja Solski Communications Zespół Mastercard tel. +48 (22) 242 86 29, -26, -35, [email protected]

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to ciesząca się największym zaufaniem społecznym organizacja pozarządowa w Polsce. Założona została w 1993 roku i od tego czasu co roku, w drugą niedzielę stycznia, organizuje zbiórkę pieniędzy, która nazywa się Finałem WOŚP. Za zebrane środki Fundacja WOŚP kupuje i przekazuje w darze szpitalom dziecięcym w Polsce najnowocześniejszy sprzęt medyczny. Dziś sprzęt zakupiony przez WOŚP jest podstawą nowoczesnego wyposażenia wszystkich szpitali, w których leczy się dzieci w Polsce. W ciągu poprzednich 28. Finałów WOŚP Orkiestra zebrała i przekazała na wsparcie polskiej medycyny sumę ponad 1,3 miliarda PLN.  

29. Finał WOŚP odbędzie się 31 stycznia 2021 roku. W zbiórkę, która dedykowana będzie wsparciu dla laryngologii, otolaryngologii i diagnostyce głowy, włączy się 120 tys. wolontariuszy, zarejestrowanych w Sztabach na całym świecie. Zbiórka realizowana będzie również przy wykorzystaniu kanałów elektronicznych. Kweście towarzyszyć będą wydarzenia organizowane przez lokalne Sztaby, a także 15. bieg “Policz się z cukrzycą”, który realizowany będzie w formie wirtualnej. W Warszawie centrum wydarzeń stanowić będzie studio telewizyjne na Placu Defilad, w którym odbędą się koncerty m.in. zespołu Dżem, Voo Voo, Kwiat Jabłoni i Piersi. Transmisja internetowa wydarzenia rozpocznie się w sobotę (30 stycznia) o godz. 21:00 i potrwa nieprzerwanie 27 godzin.

Mastercard jest globalną firmą technologiczną działającą w obszarze płatności. Wprowadzamy innowacje, dzięki którym transakcje są bezpieczniejsze, prostsze i bardziej inteligentne. W efekcie włączamy się w rozwój cyfrowej gospodarki, która wyrównuje szanse i przynosi korzyści wszystkim. Dzięki bezpiecznemu wykorzystaniu danych oraz możliwościom naszej sieci, usługi i rozwiązania Mastercard pomagają konsumentom, instytucjom finansowym, przedsiębiorstwom i sektorowi publicznemu wykorzystać w pełni swój potencjał. Łącząc siecią Mastercard ponad 210 krajów i terytoriów, realizujemy wizję zrównoważonego świata, który otwiera przed każdym wyjątkowe, bezcenne możliwości. Dowiedz się więcej o tym, jak nasze innowacje wpływają na świat i włącz się do rozmowy na Twitterze @MastercardPL, na profilu firmy na LinkedIn oraz w Centrum Prasowym Mastercard.